Studiu: de ce va fi standard sistemul ESP din noiembrie

Publicat: 01 06. 2011, 12:23

Cunoscuta companie Bosch, unul dintre marii producători ai
sistemelor de control al stabilităţii ESP, a realizat recent un
studiu în mai multe ţări europene. Din care a rezultat că a
crescut numărul cumpărătorilor de maşini noi echipate cu ESP, însă
este loc de mai bine.

Ca o medie generală, în 2010 circa 60% din maşinile noi
comercializate în ţările UE au fost dotate cu ESP
. Totuşi,
specialiştii Bosch apreciază că, în multe cazuri în care ESP-ul
este pe lista de opţionale, clienţii preferă să dea banii pe alte
dotări, minimizând importanţa ESP-ului.

Din luna noiembrie 2011, însă, toate modelele noi care
vor fi comercializate în UE vor trebui să fie dotate standard cu
sistemul ESP
. Atenţie, vorbim de modele noi care vor fi
lansate pe piaţă din acea lună – prin urmare, această directivă nu
se aplică, de exemplu, actualei generaţii
Dacia Logan facelift
, care a avut premiera mondială în
2008.

Ce înseamnă acest lucru pentru cei care vor să îşi
cumpere o maşină în curând?
În primul rând, un model nou,
care va fi lansat pe piaţă în noiembrie (de exemplu, o versiune
facelift a unui model deja existent) va fi sensibil mai scump din
cauza sistemului ESP standard.

Apoi valoarea la revânzare a unei maşini va fi mai
redusă dacă nu este dotată cu sistemul ESP

calificativele Euro NCAP iau în considerare echiparea maşinilor cu
acest sistem, ceea ce s-a reflectat recent în rezultatul obţinut de

Dacia Duster
, care a luat doar
3 stele
tocmai din cauză că ESP-ul este oferit opţional doar pe
versiunea de top.

Însă, mai mult decât banii, ar trebui să vă îngrijoreze
securitatea mai mică în lipsa ESP-ului
: conform studiilor,
dacă în 2010 toate maşinile din UE ar fi fost echipate cu ESP, s-ar
fi înregistrat cu 100.000 mai puţine accidente, din care 4.000 nu
ar mai fi fost fatale.

Urmăriţi în clipul următor ce înseamnă sistemul ESP, cum
funcţionează şi care sunt avantajele acestuia:

http://cache.tare.ro/4de603605c9e4/videoplayer.swf?key=484a41c29d416b8ab5738384fbd85f57


Cum functioneaza sistemul ESP – testul cutiei care cade
de pe
tare.ro