Cele mai multe reclame şi campanii dedicate maşinilor noi sunt îndreptate spre publicul tânăr şi spre cei sub 50 de ani – însă un cercetător american arată că situaţia s-a schimbat de când cu criza economică mondială.
Dacă acum 4-5 ani efectele cele mai bune ale campaniilor de marketing pentru maşini noi erau în categoria de vârstă 35-44 de ani (adică un client din această categorie avea probabilitatea cea mai mare de a fi convins să cumpere o maşină nouă), acum eficacitatea cea mai bună se aplică celor din categoria 55-64 de ani.
Profesorul Michael Sivak, de la Institutul de Cercetări în Transporturi al Universităţii din Michigan, a comparat diferenţele de comportament ale potenţialilor clienţi în anii 2007 şi 2011, iar concluziile sale le-ar putea fi de ajutor constructorilor şi dealerilor.
Conform acestuia, în 2011 s-a înregistrat un raport de o maşină cumpărată la fiecare 14,6 şofer cu vârsta cuprinsă între 55 şi 64 de ani. Celelate categorii de vârstă au avut valori mai mari (deci rapoarte mai proaste):
Faţă de 2007, s-a înregistrat o creştere foarte mare de cumpărători din categoria de peste 50 de ani: 26% în categoria 45-54 de ani, respectiv 23% în categoria 55-64 de ani.
Concluzia profesorului este că eforturile de marketing şi publicitate au rata cea mai mare de succes, în această perioadă de criză, în cazul publicului de peste 50 de ani, în special pentru cei între 55 şi 64 de ani.
Studiul, însă, nu afirmă că publicitatea şi campaniile de marketing targetate spre tineri nu ar fi eficiente, însă rezultatele acestora nu vor fi imediate, ca în cazul publicului mult mai matur.
În plus, profesorul american a mai tras o concluzie interesantă: campaniile destinate publicului tânăr au un succes neaşteptat şi în rândul clienţilor mai bătrâni, deoarece aceştia ”vor să se simtă tineri”, deci sunt mai deschişi spre lucrurile noi şi trendy decât se aşteaptă analiştii.
Voi ce credeţi:
SUNT VALABILE ŞI ÎN ROMÂNIA CONCLUZIILE ACESTUI STUDIU?