Studiu britanic: maşinile reflectă personalitatea proprietarilor
Rezultatele sondajului efectuat de Carmony arată că 69% dintre cei chestionaţi preferă maşinile albe, care, din punct de vedere terapeutic, semnifică dorinţa pentru simplitate sau pentru o viaţă cât mai simplă, iar şoferii acestor maşini sunt consideraţi ca tinzând spre perfecţiune şi având idealuri înalte.
Culoarea argintie a fost preferată de numai 20% dintre cei chestionaţi (deşi argintiul este considerat emblematic pentru "cool dudes" – "tipii marfă"), iar pe locul al treilea în preferinţe nu s-a situat negrul, ci… culoarea verde, cu 5% din sufragii – aceşti şoferi fiind consideraţi echilibraţi, de încredere şi cu un spirit conservator.
Cei de la Carmony au găsit şi explicaţii psihologice, culoarea unei maşini fiind un element predominant în decizia cumpărătorului, ba chiar, în funcţie de culoarea maşinii, poţi să-ţi faci o părere despre poziţia pe care o ocupă proprietarul în "ciclul vieţii" . De exemplu, cei care aleg combinaţii în care albul sau argintiul predomină sunt îndreptaţi spre maşini de familie, care să ofere mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje. Sau cei care aleg tonuri de negru sau roşu se vor îndrepta mai degrabă spre maşini sport, care atrag privirile.
Există şi excepţii: dacă un om alege combinaţia verde şi galben, înseamnă că este genul care apreciază ecologia şi spiritul fun al maşinii – însă dacă preferă doar culoarea galben, personalitatea şoferului este mai probabil să fie îndreptată spre viteză şi senzaţii tari.
O altă surpriză pe care o relevă studiul Carmony ţine de nivelul de securitate al maşinii dorite: se pare că pentru britanici este mai puţin importantă decât factorul "e o maşină care mi se potriveşte" din punct de vedere al formei şi caracterului fun. Mai mult, datorită condiţiilor de criză, majoritatea repondenţilor au concluzionat că marca sau imaginea de marcă a unei maşini este mai puţin importantă decât caracterul practic, de mijloc de transport între două puncte.
Concluzia generală a studiului Carmony este că oamenii îşi aleg maşina în mod instinctiv, astfel încât să le reprezinte personalitatea şi stilul de viaţă. Sau cel puţin aceasta este tendinţa.