Structura vânzărilor auto din România în luna ianuarie
Anul 2019 a debutat promiţător, cu un volum de vânzări în luna ianuarie semnificativ superior celui din aceeaşi lună a anului trecut (+21,6%), informează APIA.
În ceea ce priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în luna ianuarie 2019 au fost înmatriculate 36.126 unităţi, cu 8% mai puţine decât în 2018, dar şi pe structură de vârstă îmbunătăţită (cele cu vârstă mai mare de 12 ani înregistrând, pe un volum important, o scădere de 18,5%).
Vînzările auto din ianuarie au fost de 11.014 unităţi (+21,6%), din care 8.832 autoturisme (+23,3%) şi 2.182 vehicule comerciale (+15,3%).
Autoturismele cu tracţiune integrală (4×4) reprezintă 23,0% din totalul livrărilor realizate în prima lună din 2019, pe un volum total de 2.031 unităţi, în creştere cu 12,6% faţă de 2018 (sub creşterea medie a pieţei, +23,3%).
În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând în luna ianuarie 2019, 26,8% şi respectiv, 26,7% din totalul preferinţelor. Urmează albastru cu 16,3% şi negru cu 10,0%.
În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 27,2% sunt fabricate în România, 23,6% sunt fabricate în Germania, 10,8% în Cehia; 8,6% în Turcia şi 7,1% în Spania.
În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în această primă lună din 2019 cu 49,5% comparativ cu ianuarie 2018, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de doar 15,7%.