STI şi EVO trec la diesel
Potrivit celor de la Autocar, cele două modele emblematice, Subaru Impreza
STI şi Mitsubishi Lancer Evo, se apropie de un final de carieră
glorios. Asta pentru că se va renunţa la reţeta clasică de până
acum. Mitsubishi urmează să adopte soluţia unui motor
diesel cuplat la un sistem hibrid, care vor aduce împreună
emisiile de CO2 sub 200 g/km.
Zvonul este destul de neverosimil, mai ales dacă ne gândim, că
în această situaţie, Mitsubishi ar avea probleme cu vânzările pe
pieţe precum SUA şi Japonia unde dieselul nu este deloc apreciat,
mai ales în ultima. Să nu mai amintim şi de ruptura completă cu
sporturile cu motor. Cu toate acestea, graţie transmisiei
integrale, noul Mitsubishi Lancer Evo va putea să atingă
100 km/h în mai puţin de 5 secunde.
Cât despre Impreza STI, Subaru are de gând să treacă pe
o versiune diesel, una derivată din actualul 2.0 boxer.
Surse au precizat de asemenea pentru Autocar, că Subaru are de gând
să-şi micşoreze şi el cilindreea, urmând să ofere un motor de 1,5
litri supraalimentat. Dacă toate aceste zvonuri se vor transpune în
realitate, rămâne de văzut, însă aspectul ecologic pare să devină
tot mai puternic.