Stellantis va construi mașini electrice la uzina din Serbia
Stellantis a anunțat că va construi o nouă mașină electrică la fabrica sa din Kragujevac, Serbia. Un nou model electric va înlocui producția monovolumul Fiat 500L și va intra în fabricație în 2024.
CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, și președintele Serbiei, Aleksandar Vucic, au semnat un acord pentru o investiție de 190 de milioane de euro în producția de vehicule electrice la fabrica sârbă.
Noul vehicul electric, care nu a fost încă numit, va intra în producție la începutul anului 2024, a spus Stellantis. O altă mașină electrică ar putea fi adăugată la o dată ulterioară, a spus compania.
Stellantis nu a oferit mai multe detalii despre ce vehicul care va fi construit în Serbia, dar Tavares a spus că platforma s-ar potrivi perfect cu vehiculele din segmentele mini și compacte.
„Această nouă platformă pentru vehicule electrice se va potrivi perfect cu modele din segmentele A, B și C și va îmbunătăți soluțiile eficiente pentru mobilitatea urbană a mărcilor noastre”, a spus Tavares.
Stellantis ar putea construi modelul Panda electric în Serbia
Potrivit presei, al doilea model electric care ar putea fi adăugat la fabrică ar fi o versiune electrică a modelului Panda.
Stellantis creează patru noi platforme care vor sta la baza vehiculelor electrice. Platformele sale pentru vehicule electrice mici și medii vor fi utilizate în principal de Citroen, DS, Fiat, Lancia, Opel și Peugeot. Platformele mai mari vor fi destinate modelelor Alfa Romeo, Chrysler, Dodge și Jeep, în timp ce platforma STLA Frame va fi folosita pentru vehicule Râm și Jeep.
Investiția va ajuta Stellantis, care a fost format prin fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles și producătorul Peugeot PSA Group, să-și atingă obiectivul de a vinde doar mașini electrice cu baterii în Europa până la sfârșitul acestui deceniu, a spus Stellantis.
Fiat a spus că gama sa de modele va deveni doar electrică între 2025 și 2030.
Serbia deține un pachet de 33% la fabrica, care a construit anterior mașini Yugo de către Zastava Automobili.
Vucic a spus că Serbia, care nu a produs încă mașini electrice, va trebui să ia cn considerare deschiderea a numeroase stații de încărcare pentru a atrage cumpărători locali, precum și să adopte o nouă strategie energetică.
„Trebuie să asigurăm energie electrică mai ieftină și pentru a realiza asta trebuie să avem mai multă energie regenerabilă”, a spus Vucic.
Automotive Cells Company (ACC), un joint venture între Stellantis, Mercedes-Benz și TotalEnergies, intenționează să construiască o fabrică de baterii în Italia, pentru cererea de vehicule electrice în creștere.