Stellantis recheamă în service 54.000 de vehicule din întreaga lume. Ce probleme au mașinile
Producătorul auto Stellantis recheamă în service 54.000 de vehicule, comercializate la nivel mondial, din cauza unor probleme descoperite la sistemul de frânare.
Stellantis a descoperit la două dintre modele comercializate la nivel mondial probleme la sistemul de frânare.
Producătorul auto a decis, astfel, să dispună o rechemare în service pentru 54.000 de vehicule.
Stellantis recheamă în service 54.000 de vehicule din întreaga lume
Stellantis a identificat o problemă la pedala de frână a vehiculelor Alfa Romeo și Dodge. Aceasta s-ar putea decupla în mers și există posibilitatea să nu mai funcționeze.
Astfel, Stellantis a anunțat rechemarea în service a 54.000 de vehicule produse în 2024, scrie Reuters.
Sunt vizate de această problemă SUV-uri hibride plug-in Alfa Romeo Tonale şi unele SUV-uri plug-in Dodge Hornet, care se bazează pe aceeași platformă.
Unde au fost comercializate vehiculele cu probleme
Conform anunțului Stellantis, vehiculele cu probleme la pedala de frână au fost comercializate astfel:
- 21.069 de vehicule în Statele Unite
- 2.280 în Canada
- 134 în Mexic
- 20.987 în afara Americii de Nord.
Potrivit Stellantis, pedala de frână se poate decupla în timpul mersului, chiar dacă este apăsată. Până acum au fost înregistrate 15 astfel de cazuri, la nivel global, inclusiv un accident.
Cum va remedia Stellantis problema
Reprezentanții Stellantis au anunțat că service-ul se va face la dealerii auto. Mecanicii vor întări pedala de frână adăugând un șurub și o piuliță, potrivit companiei.
Stellantis a transmis că, în cazul în care șoferii se confruntă cu probleme la frânarea pe pedală, pot folosi, ca alternativă, butonul pentru frâna de mână, pentru a încetini vehiculul.
De asemenea, ar trebui ca sistemul automat de frânare de urgență să intervină atunci când detectează o coliziune iminentă.
Alfa Romeo Tonale se comercializează și în România
Modelul Plug-In Hybrid Alfa Romeo Tonale se comercializează și în România cu prețuri care pot ajunge la peste 58.000 de euro.
Deocamdată, reprezentații mărcii din țara noastră nu au făcut un anunț oficial cu privire la rechemarea în service a acestui model. Totuși, clienții au posibilitatea de a solicita pe site-ul oficial informații cu privire la rechemarea în service.
Pe portalul alfaromeo.ro, la secțiunea „rechemări service”, trebuie introduse următoarele date:
- service-ul unde se dorește efectuarea lucrării;
- seria de șasiu (VIN) a vehiculului;
- nume și prenume proprietar;
- email proprietar;
- telefon proprietar.
„Reparatorul autorizat pe care l-ai selectat îți va oferi toate informațiile necesare. În eventualitatea în care autovehiculul tău se află pe lista de modele rechemate în service, te asigurăm că toate reparațiile de rechemare în service sunt realizate gratuit de către reparatorii autorizați”, se precizează pe site-ul reprezentanței.
Astfel, cei care au un model vizat de rechemarea în service vor fi notificați cu privire la necesitatea efectuării acestei intervenții.