Stellantis, Marelli și Suzuki, investigați pentru trucarea emisiilor. Cercetări demarate în Germania, Italia și Ungaria
Procurorii din Germania, Italia și Ungaria au efectuat percheziții legate de utilizarea dispozitivelor ilegale de manipulare a emisiilor pentru a respecta reglementările Uniunii Europene la modele diesel Suzuki. Motoarele ar fi fost livrate de Fiat Chrysler, iar software-ul ar fi fost furnizat de Marelli.
Pe lângă managerii Suzuki, directorii de la Fiat Chrysler (acum Stellantis) și Marelli sunt și ei verificați.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Miercuri, au fost percheziționate sediile companiilor în Heidelberg, Germania, Corbetta, Italia și Esztergom, Ungaria. Procurorii au confiscat date de comunicare, software și documente.
Verificările fac parte dintr-o acțiune coordonată de agenția europeană Eurojust.
„Dispozitivele ar fi fost montate în motoarele diesel construite în Italia, dând impresia că emisiile de oxid de azot ale vehiculelor sunt în conformitate cu reglementările UE”, a spus agenția.
Motoarele au fost asamblate pe mașini în Ungaria, unde Suzuki are o fabrică.
Modele diesel Suzuki verificate
Potrivit parchetului din Frankfurt, Suzuki este suspectată pentru că ar fi vândut peste 22.000 de vehicule diesel cu dispozitive de manipulare a emisiilor.
Dispozitivele au fost folosite pentru a reduce masiv sau pentru a opri complet purificarea gazelor de eșapament pentru a reduce emisiile de NOx, susțin procurorii.
Dispozitivele au fost montate pe Suzuki SX4 S-Cross, Swift și Vitara, potrivit procurorilor.
Suzuki a format o alianță cu Fiat pentru a produce motoare diesel în Asia în 2005, iar apoi a extins acordul de cumpărare de motoare de la Fiat în 2011 în Ungaria.
Un purtător de cuvânt al Suzuki, al cărui sediu european este în Germania, a declarat că compania „cooperează cu autoritățile de anchetă”.
Stellantis a declarat că filialei din Italia i s-a cerut, în cadrul unei investigații de la Frankfurt, să furnizeze informații și documente „cu privire la utilizarea software-ului de control al emisiilor presupus în motoarele diesel furnizate Suzuki”.
Autoritățile de reglementare din întreaga lume au testat modele diesel de când Volkswagen Group a recunoscut în 2015 că a folosit software ilegal pentru a manipula testele de emisii din SUA. VW a recunoscut că a folosit software-ul pentru a manipula testele motoarelor diesel la 11 milioane de vehicule din întreaga lume.