Stellantis observă scăderea vânzărilor pentru mașinile electrice și spune că ar putea oferi noile sale modele electrice și cu motoare termice.
Începutul anului 2024 nu a fost cel mai blând cu vânzările de mașini electrice. Comparativ cu anul trecut, mulți producători se confruntă cu vânzări în scădere. Potrivit Carscoops, Stellantis a spus că poate oferi viitoarele sale vehicule electrice cu baterie cu motoare cu ardere dacă acest lucru este ceea ce își doresc consumatorii. Acest lucru ar putea începe cu viitorul Jeep Wagoneer S.
La fel ca alți producători, Stellantis a observat cum stau lucrurile în piață și este conștient că tranziția către mașinile electrice nu se sa va întâmpla atât de ușor pe cât s-ar fi crezut inițial. Cu ocazia unui eveniment destinat prezentării cifrelor companiei în primul trimestru al acestui an, un oficial al companiei a spus că viitorul Jeep Wagoneer S va fi vândut inițial ca vehicul electric, dar că varianta hibride sau pur termice ar putea fi lansate ulterior.
„Majoritatea produselor noastre sunt fie vehicule termice, fie sunt destinate să utilizeze acele platforme multi-energetice pe care le avem”, a declarat Natalie Knight, director financiar al Stellantis. „Acesta este o oportunitate grozavă pentru noi, în comparație cu colegii noștri, să avem platforme multi-energetice pentru toate produsele noastre în dezvoltare și să avem agilitatea de a alterna între ele.”
Potrivit spuselor lui Knight, Stellantis dorește să răspundă cerințelor consumatorilor, trimițând totodată un mesaj pieței despre strategia sa de electrificare. Din cele 25 de vehicule noi pe care compania le va lansa în acest an, 18 vor fi vândute inițial ca mașini pur electrice. Stellantis intenționează să aibă 75 de vehicule electrice cu baterie până în 2030 și să vândă 5 milioane de vehicule electrice anual până la aceeași dată.