Stellantis amenință că ar putea renunța la anumite branduri dacă nu sunt profitabile

Publicat: 26 07. 2024, 11:52

Stellantis, unul dintre cele mai mari grupuri auto din lume, spune că ar putea renunța la mărcile care nu aduce profit.

În prezent, în componența grupului auto Stellantis intră nu mai puțin de 14 mărci, ceea ce-l face să fie unul dintre cele mai mari concerne auto din lume.

Brandurile care fac parte din acest grup sunt: Citroen, Fiat, Opel, Vauxhall, Peugeot, Abarth, Ram, Dodge, Chrysler, Jeep, Lancia, DS Automobiles, Alfa Romeo și Maserati.

Acest colos al lumii auto a luat naștere din unirea grupurilor PSA și Fiat Chrysler Automobiles (FCA) în 2021. Cu toate acestea, grupul ar putea să renunțe la anumite mărci în viitor, mai ales dacă acestea nu se dovedesc profitabile.

Potrivit Reuters, acest grup foarte mare ar putea fi restrâns la un moment dat în viitor, potrivit CEO-ului Stellantis. Carlos Tavares spune că mărcile neprofitabile vor fi eliminate: „Dacă nu fac bani, le vom închide. Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani”.

Stellantis nu vrea mărci care nu aduc profit

Tavares nu a numit specific vreun brand, dar unele sunt mai expuse decât altele. Experții din industrie au declarat că Stellantis ar putea încerca să vândă Maserati și să renunțe la Lancia sau DS. Cu toate acestea, în acest moment sunt doar speculații și nu știm nimic sigur. Totuși, nu ne putem aștepta la o astfel de soartă pentru Citroen, Peugeot sau Jeep.

Stellantis nu publică cifre pentru mărcile individuale, cu excepția Maserati, care a raportat o pierdere operațională de 82 de milioane de euro în prima jumătate a acestui an. Acțiunile producătorului din Milano au scăzut cu până la 12,5%, atingând cel mai mic nivel din august 2023. Aceasta aduce pierderea pentru anul curent la 22%, unele dintre cele mai slabe performanțe înregistrate de un producător auto european.