Se vorbește tot mai des despre combustibilii sintetici în ultimele luni, mai mulți constructori susținând că aceștia reprezintă soluția de care are nevoie industria auto pentru a reduce emisiile în viitorul apropiat. Potrivit Automotive News Europe, Stellantis a anunțat recent demararea testării motoarelor Euro 6 alimentate cu combustibili sistetici, scopul principal fiind acela de a reduce emisiile de carbon.
Grupul Stellantis și-a asumat un obiectiv foarte clar în această direcție, luandu-și angajamentul ca până în 2030 să comercializeze pe piața auto europeană exclusiv mașini cu zero emisii. Totuși, șefii Stellantis nu se gândesc numai la tranziția către un viitor electric, indreptandu-și atenția și către acei șoferi care nu își doresc o astfel de mașină. În aceste condiții, combustibilii sintetici ar putea juca un rol extrem de important pentru cei de la Stellantis în perioada următoare!
Oficialii Stellantis au anunțat că testează 28 de familii de motoare Euro 6, construite începând cu anul 2014, alimentate cu combustibili sintetici. Testele sunt desfășurate atât pe mașini echipate cu motoare pe benzină, cât și pe mașini diesel. Daca acești combustibili sintetici se vor dovedi de ajutor, Stellantis va reuși să accelereze misiunea de a reduce emisiile de carbon.
Prin intermediul acestor teste, specialiștii din cadrul grupului Stellantis măsoară gradul de emisii, puterea motorului și fiabilitatea mașinilor echipate cu propulsoare alimentate cu combustibili sintetici. Totodată, sunt testate conductele de alimentare, filtrele și rezervorul de combustibil.
Șefii Stellantis susțin că folosirea combustibililor sintetici ar putea reduce emisiile de carbon pe plan european cu până la 400 de miioane de tone într-un interval de 25 de ani, începând din 2025 și până în 2050. Pentru ca acest lucru să se întâmple, este nevoie ca nu mai puțin de 28 de milioane de mașini ale grupului să fie alimentate cu combustibili sintetici.