Nume mari din presa internaţională, cum ar fi ziarul Le Figaro sau agenţia de presă Reuters, declară, pe baza informaţiilor din cadrul statului francez, că mai multe firme de stat, printre care La Poste, EDF sau Veolia, urmează să achiziţioneze flote mari de maşini electrice.
Principalul câştigător al acestui plan este, bineînţeles, Renault, care a încheiat un contract de livrare a nu mai puţin de 25.000 de maşini electrice în perioada 2011-2015 către firmele controlate de statul francez. Doar poşta naţională, de exemplu, va cumpăra un număr de 10.000 de exemplare, ceea ce înseamnă un număr impresionant de maşini electrice vândute de un singur constructor auto.
Deocamdată, mai rămân de rezolvat aspecte juridice ale acestor licitaţii şi contracte, dar mai este loc şi pentru alţi constructori. De exemplu, concernul PSA va livra un număr de 3.900 de maşini electrice Citroen şi Peugeot firmelor de stat, iar alte 3.000 de maşini electrice vor fi comandate firmelor Bollore, Heuliez şi Ford.
De remarcat faptul că, după lansarea oficială în vânzare a modelului Renault Fluence Z.E., firma franceză a pus în vânzare şi utilitara Renault Kangoo Z.E. Graţie bonusului guvernamental pentru maşini electrice, în valoare de 5.000 euro, preţul de bază al utilitarei franceze este de 15.000 euro, iar abonamentul pentru baterie porneşte de la 75 euro/lună, pentru o perioadă de 48 de luni şi un rulaj de 15.000 km anual.