Starea de urgență a fost instituită pe teritoriul României de președintele Klaus Johannis pe o perioadă de 30 de zile. Măsura permite în continuare libera circulație. Cum îi afectează pe șoferi?
Orașele par aproape pustii în perioada în care autoritățile le-au recomandat cetățenilor să stea în casă. Singurele locuri aglomerate sunt supermarket-urile și hypermarket-urile, deși acestea vor rămâne deschise și pe durata situației de criză, alături de farmacii, așa cum s-a întâmplat și în Italia, statul european care suferă cel mai mult din cauza epidemiei de coronavirus, acolo unde numărul deceselor au ajuns la 1.809 persoane. În România, s-au înregistrat 158 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus. Nouă dintre acestea s-au vindecat.
Șoferii de camioane care revin în țară cer să nu fie
Autoritățile le permit în continuare șoferilor să circule fără restricții. Mai mult, companiile care nu și-au întrerupt activitatea le recomandă angajaților să folosească mașina personală pentru a veni la serviciu pentru a evita riscurile suplimentare pe care le prezintă eventuala aglomerație din transportul în comun.
Cei pentru care sunt necesare deplasările vor beneficia de traficul redus, dar și de costuri reduse la carburant. Prețul benzinei a ajuns la 4,7 lei pe litru, în timp ce un litru de motorină a ajuns tot sub 5 lei.
STB și Metrorex ar putea recurge la reducerea frecvenței cu care circulă mijloacele de transport în comun în perioada în care cetățenii le folosesc mai puțin. 1600 de autobuze, tramvaie și troleibuze sunt supuse procedurii de dezinfectare înainte de a pleca pe traseu.
Aceasta este lista competițiilor din motorsport afectate de coronavirus
Deciziile referitoare la autoizolare sau carantină îi afectează însă pe transportatori. Șoferii care aduc marfă din Italia și alte state europene sunt supuși regulilor referitoare la reducerea riscului de răspândire a virusului. Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România cer ca procedura să nu se aplice șoferilor de camioane, pentru ca aceasta ar putea duce la lipsa mărfurilor sau chiar la închiderea unităților de producție și reducerea considerabilă a comerțului.