Noua ediţie a salonului elveţian a fost aşteptată cu sufletul la gură de foarte mulţi dintre noi datorită posibilităţii de a vedea câteva premiere mondiale importante la standul Dacia la Geneva 2009.
Acesta nu a mai fost siuat cum te-ai fi aşteptat, lângă cel Renault, ci a a vut parte de o companie foarte selectă. Vis-a-vis aveam standul Lexus, pentru ca în spate să regăsim modelele Fisker. În flancuri, Daihatsu, cu rol de zonă tampon faţă de standul Renault şi ABT.
Aerisit şi cu numeroase informaţii, locului de prezentare al constructorului român i-a lipsit un singur lucru. Şi nu cred că este greu de ghicit, mai ales când vedeţi pozele de la faţa locului: câteva românce. Acest lucru a fost oarecum compensat de numărul destul de mare de modele prezentate.
În centrul standului, Dacia Duster, pe o platformă rotativă, a fost principalul punct de atracţie, chiar dacă personal consider că o culoarea mai vioaie ar fi atras atenţia şi mai mult. Şi, dacă aţi fost impresionaţi din poze, în realitate senzaţia este şi mai puternică. Lucru confirmat şi de Patrick Le Quement, prezent la stand în prima zi pentru a ne răspunde la toate întrebările pe care le-am avut.
În ceea ce priveşte restul modelelor expuse, standul Dacia la Geneva 2009 s-a mulat perfect pe cerinţele pieţelor locale. Trei modele Sandero au putut fi admirate, dintre care unul cu mini-kit-ul de SUV, iar altul, o premieră, dotat cu motorul 1,2 16v. Dacia Logan MCV a fost şi ea prezentă cu două modele, în timp ce sedanul Logan a fost expus într-o extremitate a standului, din cauza relevanţei scăzute pentru vizitatorii salonului.
Interesante au fost şi cele două motoare în secţiune prezente la stand, noul 1,2 de 75 CP şi vârful de gamă, dieselul de 1,5 litri şi 85 CP. Din păcate, Dacia nu a susţinut o conferinţă de presă oficială, astfel încât expunerea nu a fost atât de mare, cu toate că personal am observat mulţi fotografi ce roiau în jurul lui Duster.
Deşi ne-am aşteptat să vedem noi modele precum Dacia SUV sau Sandero Stepway, a trebuit să ne mulţumim doar cu Duster. Care, spre deosebire de majoritatea prototipurilor prezente la salon, cu accent semnificativ pe ecologie spre exemplu, este un concept-car old-school. Aşa cum este definiţa unei asemenea maşini: un exerciţiu de design.
Aşteptăm acum Salonul Auto de la Frankfurt 2009. Sunt curios de interesul vizitatorilor faţă de prezenţa Dacia, având în vedere mai ales nebunia la vânzări din Germania.