Mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median pe autostradă, promite noul Ministru al Transporturilor

Publicat: 31 12. 2020, 07:26
Actualizat: 31 12. 2020, 07:33

Noul ministru al Transporturilor promite autostrăzi mai sigure în viitor. Cătălin Drulă cere mai mult spațiu între banda superioară e circulație și parapetul median, pentru a reduce riscul de coliziune.

GALERIE FOTO

Cătălin Drulă anunță semnarea ordinului de ministru care modifică normele de ordin tehnic privind proiectarea drumurilor. Noul ministru al Transporturilor a atras atenția asupra faptului că parapetul median este prea aproape de banda superioară de circulație. Acesta semnalează că o astfel de plasare a parapetului îi poate pun în pericol pe șoferi.

Specialiști din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au discutat atunci subiectul în forumurile tehnice și au propus modificarea standardelor în vigoare la acea oră.

„Viitoarele autostrăzi din România vor avea mai mult spațiu între banda de circulație și parapetul median […] E o poveste interesantă cu final fericit, care a început în iunie și la care au contribuit specialiștii companiei de drumuri și ai ministerului. Mie astăzi mi-a revenit doar sarcina formală de a încheia procesul”, povestește ministrul Transporturilor.

Acest lucru înseamnă că, pe autostrăzile pentru care proiectul tehnic de execuție nu a fost încă finalizat, vehiculele vor avea mai mult spațiu.

“Va fi un impact semnificativ în confortul și siguranța rutieră pe autostrăzile viitoare”, spune ministrul.

1000 de kilometri de autostradă în România în următorii ani

Cătălin Drulă a preluat recent șefia Ministerului Transporturilor. În perioada în care se află la conducere, România ar trebui să primească, potrivit programului de Guvernare depus de premierul Florin Cîțu la Parlament, încă 1000 de kilometri de autostradă. Este și promisiunea făcută de fostul ministru Lucian Bode înainte de predarea ștafetei. Cei 1000 de kilometri includ și proiectele aflate în derulare sau proiecte care au deja contracte semnate.

Programul prevede și construirea a aproximativ 370 de kilometri de variante de ocolire în perioada 2021-2024. Costurile acestora sunt estimate la 5,5 miliarde de lei, fără TVA.