Șoseaua de Centură a Bucureștiului va fi lărgită la patru benzi pe arcul sudic, între DN5 și A2, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. În afară de aceasta, întreaga șosea de centură va beneficia de lucrări de modernizare.
Ministerul Transporturilor a lansat o licitație pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în vederea creșterii siguranței rutiere și fluidizării traficului pe șoseaua de centură a Bucureștiului. Proiectul are în vedere modernizarea DNCB, reamenajarea intersecțiilor și lărgirea inelului sudic la patru benzi de circulație. Proiectul va presupune, de asemenea, amenajarea modernă a intersecțiilor de pe DNCB de la Ștefănești, Tunari, Splaiul Unirii și DC13 (Strada Leordeni).
Concret, atât pe semi-inelul nordic, cât și pe cel sudic, vor fi realizate lucrări de îmbunătățire:
„Studiul de fezabilitate va analiza și felul în care drumul național de centură a Capitalei poate fi interconectat cu proiectele adiacente, gestionate de autoritățile locale sau centrale (spre exemplu, parcări park & ride sau platforme multimodale), astfel încât să existe o viziune integrată a transportului în zona București-Ilfov”, a anunțat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Proiectarea ambelor sectoare este estimată să coste circa 10 milioane de lei, bani proveniți din fonduri europene, iar perioada maximă de finalizare a studiilor este de 10 luni. Ofertele se pot depune până la final de septembrie.
O decizie de lărgire a centurii la patru benzi între A1 și DN5 a fost anunțată de Cătălin Drulă în urmă cu două săptămâni. Aici, stadiul este mai avansat, fiind deja depuse oferte pentru executarea lucrărilor. Nu știm care va fi durata de execuție a lucrărilor și termenul de finalizare, dar știm că în sudul Bucureștiului avansează în ritm rapid lucrările la Autostrada de Centură (A0), existând speranțe că aceasta va fi dată în exploatare în cursul anului 2023.