Diverse instituţii vin cu statistici care spun că mai devreme de 2030 nici să nu ne gândim la mai mult de 10% maşini electrice în traficul total. Petrolul nu a zis încă totul şi nici companiile care-l fac atât de mare. Însă e clar că producătorii forează după alte soluţii de mişcare. Că e un simplu trend-fiţă, că e necesitate, că se pregătesc pentru trecerea la ora electrică, ei o fac. Marea problemă pe care o invocă producătorii şi clienţii e bateria. Mare, grea, insuficient capacitată şi leneşă la încărcare. Iată un motiv care le dă linişte petroliştilor. Vremea noastră nu a apus!
Sau! Tanktwo e un startup de tehnologie americano-finlandez care a găsit o soluţie pe gustul nostru. Un rezervor pe care îl umpli cu nişte mici mingiuţe încărcate (nouă ne place să le vedem ca pe nişte gogoşi). Sunt nişte celule cu o baterie litiu înăuntru (precum cele de la telefon) şi cu componente electronice care le face să comunice între ele ca într-un ecosistem şi să comunice mai departe unui calculator principal starea lor de oboseală. Când ajungi la staţia de încărcare, un aspirator trage din rezervor celulele consumate şi îl reumple cu nişte aşa-zise gogoşi proaspete.
Cei care s-au gândit la soluţie spun că autonomia unei maşini se împarte la umărul de celule şi aşa afli cât te duce fiecare celulă în funcţie de consumul dat de producător. Astfel, poţi să umpli rezervorul cu fix câte celule vrei dacă faci un drum mai scurt şi nu le uzezi pe toate. Dacă gradul lor de uzură este diferit în rezervor, sistemul de comunicare dintre ele le va goli în altă logică, una care le va aduce la un echilibru. Va sorbi mai întâi curent din cele full-încărcate, apoi va lua şi din cele care nu mai au acelaşi randament. Un alt avantaj este că celulele pot fi oricând schimbate cu unele mai performante, la fel cum schimbi nişte componente într-un calculator.