Pe DN7 a fost deschisă de curând circulația pe segmentul cu patru benzi dintre Boița și Tălmaciu. Cu toate acestea, primele imagini cu asfaltul turnat în această zonă i-a revoltat pe șoferi. După lărgirea DN7 la patru benzi apar limite de viteză de 50 km/h care par fără sens.
Tronsonul de drum dintre Boița și Tălmaciu, proaspăt lărgit de la două la patru benzi de circulație, a primit zilele trecute noile marcaje rutiere. Lucrările au durat aici mai bine de un an. Șoferii au fost surprinși să constate că pe cea mai mare parte a lui, noul sector de drum este limitat la 50 de km/h, scrie Turnul Sfatului. Comentariile de pe rețelele de socializare reflectă foarte exact această stare absurdă.
„Credeam că tot efortul acesta, inclusiv financiar, că e făcut din banii noștri, a fost ca după ce mergi pe Valea Oltului după TIR-uri, în sfârșit să ai ocazia să depășești. Păi, dacă e limita la 50 de km pe oră, cum pot eu să trec de TIR legal? Și atunci, dacă tot după TIR ajung să stau, ce rost a avut?”, a reacționat un șofer la imaginile în care se observă limitele de viteză.
De cealaltă parte, reprezentanții DRDP Brașov, instituția care administrează drumurile naționale din județul Sibiu și totodată beneficiarul investiției, se apără spunând că scopul lărgirii nu a fost creșterea vitezei de circulației, ci siguranța circulației. Într-adevăr, lărgirea drumului a dus la eliminarea unui punct negru, prin separarea pe o porțiune de aproximativ 500 de metri a celor două sensuri de mers. Cel aferent direcției Boița – Sibiu va fi deservit de cele două benzi ale actualului drum, iar pentru sensul invers de circulație tocmai a fost amenajată infrastructura la un nivel cu câțiva metri mai jos de actuala cale.
„Scopul acestei investiții nu a fost să mărim viteza de deplasare prin creșterea limitei de viteză. De altfel, drumul doar a fost lărgit, arhitectura și configurația lui nu s-au schimbat. Scopul proiectului a fost eliminarea unui punct negru pe Drumul Național 7 prin creșterea siguranței rutiere. Limita de viteză a rămas aceeași care era și înainte pentru că, dacă urmăriți clipul video la care faceți referire, marcajele precedă o serie de curbe periculoase”, a explicat Robert Elekes, purtătorul de cuvânt al DRDP Brașov.
Pe DN 7 Valea Oltului, pe același sector dintre Tălmaciu şi Boiţa, la finalul anului viitor se va realiza şi conexiunea cu primul lot al Autostrăzii A 1 Sibiu – Piteşti. Tronsonul Sibiu – Boiţa (13 km), unde lucrează constructorul PORR din Austria, a depăşit stadiul fizic de 50 % şi ar putea fi deschis în decembrie 2022.