Chevrolet Volt nu mai e chiar o noutate, cel puţin la americani, unde această maşină electrică având sistem range extender reuşeşte să convingă din ce în ce mai mulţi clienţi. Unul dintre motive ţine, evident, de consumul mai mic decât al unei maşini similare cu motor convenţional.
De altfel, conform unui studiu recent realizat de Consumer Reports în SUA, economia de combustibil a devenit principalul factor de decizie pentru americani la cumpărarea unei maşini: 37% din cei intervievaţi consideră acest lucru ca fiind cel mai important, următoarele criterii importante fiind calitatea (17%), securitatea (16%), valoarea la revânzare (14%) sau performanţele (6%).
Două treimi dintre participanţii la acest studiu au declarat că următoarea lor maşină va fi una care să consume mai puţin, principalele motive invocate fiind preţul ridicat al combustibilului (90%), necesitatea de a acorda o mai multă mediului (62%) şi, atenţie, dorinţa de a nu mai fi dependenţi de petrolul din import (56%).
Factor pe care oficialii Chevrolet îl scot în faţă când vorbesc despre Volt: „posesorii de Chevrolet Volt contribuie prin fiecare kilometru parcurs în regim strict electric la reducerea dependenţei Americii de petrolul din străinătate şi la protejarea mediului înconjurător”. Iar cifrele sunt destul de importante.
Pe baza datelor furnizate de sistemul OnStar, specialiştii GM au estimat că posesorii de Volt au parcurs, din 2010 până acum, circa 40 de milioane de mile (aproximativ 64 de milioane de kilometri) în regim strict electric. Ceea ce corespunde unei economii de 2,1 milioane de galoane (circa 8 milioane de litri) de benzină.
Practic, vorbim de economisirea unei cantităţi de petrol transportată de un petrolier din categoria „supertanker”, ceea ce poate părea puţin raportat la cele câteva mii de Volt-uri în circulaţie, dar se traduce într-o economie de 8 milioane de dolari. Prin urmare, nu ne miră că sondajul Consumer Reports, despre care vorbeam mai devreme, ne arată că 73% dintre repondenţi sunt dispuşi să cumpere o maşină cu propulsie alternativă, de preferat electrică.
În concluzie, dacă glumim şi îi asociem pe detractorii maşinilor electrice, deci şi ai Volt-ului, cu nişte zombies, probabil o să vi se pară nimerită următoarea reclamă:
Chevrolet Volt – reclama cu zombies de pe tare.ro