Transportatorii români se confruntă cu o criză acută de șoferi profesioniști.
Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor, a declarat pentru G4Media.ro că „astăzi în România lipsesc circa 45.000 de șoferi profesioniști”. Soluția ar fi aducerea de forță de muncă din afara Uniunii Europene.
Specialiștii spun că există cazuri în care din cauza lipsei de șoferi firmele de transport nu pot opera întregul parc de camioane, fiind nevoiți să țină în garaje 10-15% din vehicule.
În România există circa 305.000 de oameni cu atestate de șoferi profesioniști, însă lipsesc circa 45.000 de șoferi pentru camione și TIR-uri, asta pentru că cei mai mulți au plecat din țară și lucrează pentru firme din alte state ale Europei.
Astfel, transportatorii iau în calcul să aducă șoferi din India, Nepal, Filipine. Pe CV-ul acestora trebuie să scrie experiență în conducerea camioanelor în mediu internațional, pe autostrăzi, cu trecere de frontieră.
Pe de altă parte șoferi români se plâng de birocrația din sistem.
„Forța de muncă există, nu asta este problema, ci plata și respectul acestor oameni, nu sunt plătiți, nu li se respectă programul de lucru și de odihnă, nu merg în tonaj etc. O altă problemă majoră este cu școala de șoferi și programarea acestor elevi la examenul de sală și traseu, iar după acest calvar urmează atestatele care și aici durează o veșnicie…” a fost comentariul unui internaut.