Șoc pentru fanii mărcii: Viitoarele Peugeot 208 și 2008 nu vor mai avea motoare termice
Anunțul șefului Peugeot, Jean-Phillipe Imparato, a produs o undă de șoc pentru fanii mărcii. Potrivit acestuia, viitoarele Peugeot 208 și 2008 nu vor mai fi oferite cu motoare termice.
Mașinile electrice au devenit din ce în ce mai populare, în timp ce motoarele termice, ca s-o spunem blând, din ce în ce mai puțin. Oricât de mulți fani are dieselul în România și în alte țări europene, un producător care a ridicat adevărate temple motorului cu aprindere prin compresie a anunțat că renunță motoarele termice. Așadar, nu doar diesel, ci și cele pe benzină.
Primele modele care vor avea de suferit sunt cele de la baza gamei – 208 și 2008. Se poate obiecta că 208 nu este la baza gamei Peugeot, ci 108. Dacă este să-i dăm crezare lui Jean-Phillipe Imparato, însă, micul 108 va dispărea cu totul din ofertă în viitorul apropiat.
Într-o discuție cu cei de la publicația britanică Auto Express, Jean-Phillipe Imparato a confirmat că viitoarea generație a modelelor de segment B, care vor înlocui actualele 208 și 2008, vor fi avea exclusiv sisteme de propulsie electrice. Actualele 208 și 2008 au fost lansate în 2019, astfel că momentul înlocuirii acestora nu va veni mai devreme de 2025. Asta nu înseamnă că Peugeot nu va putea să renunțe la motoarele termice și în cazul modelelor actuale. În special după ce e-208 și e-2008 s-au dovedit atât de populare.
Peugeot 208 și 2008 nu vor avea motoare termice. Ce urmează?
Potrivit lui Imparato, cifrele de vânzări ale versiunilor electrice e-208 și e-2008 sunt atât de bune încât renunțarea la motoarele termice este inevitabilă.
„La nivel global, trendul vehiculelor electrice crește de la lună la lună, de la săptămână la săptămână. În ultimele zece săptămâni de comenzi avem peste 14% (pondere la versiunile electrice – n.r.) la 208 și 2008. Iar în cazul lui 3008 pe care l-am lansat în decembrie versiunea PHEV a atins 27%”, a declarat Imparato. Chiar din 202, una din zece mașini Peugeot comercializate global au fost versiuni electrificate.
În ceea ce privește soarta lui 108, Imparato pare să se fi decis deja. Reglementările din ce în ce mai stricte, care ridică mult costurile de dezvoltare, par să fi condamnat deja modelel de segment A, așa cum este Peugeot 108.
„În segmentul A, dacă pui propulsie electrică, plus conectivitate, plus 5G, plus EuroNCAP plus alte reglementări va avea un efect major asupra accesibilității – cei 10.000 de euro inișiali se vor transforma în 30.000 de euro”, a spus șeful Peugeot.