Un milion de euro. Atât cerea Mercedes-Benz pentru SLR McLaren Stirling Moss în 2009, atunci când mașina în ediție specială a intrat în producție. Dar de ce este un astfel de SLR atât de scump?
Nu are acoperiș, nu are nici măcar parbriz și totuși costa, la vremea lui, un milion de euro. Numai capota ajungea la 75.000 de euro, deci cam cât o limuzină Mercedes-Benz Clasa E cu echipare de top din zilele noastre. Mercedes-Benz a construit doar 75 de unități, pentru a păstra caracterul exclusivist al modelului.
Cu nume preluat de la legendarul Sir Stirling Moss, care s-a stins din viață în luna aprilie a acestui an, Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss a fost dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Detroit în 2009.
Automobilul a fost desenat de către designerul corean Yoon II-hun și are la bază mașina de curse 300 SLR. La interiorul său (care este, de fapt, în exterior) a lucrat olandezul Sarkis Benliyan.
Mercedes-Benz SLR (Sport Leicht Rennsport) McLaren Stirling Moss trebuia să fie ultimul model al parteneriatului dintre Mercedes și McLaren. Britanicii au anunțat însă, propria lor ediție de adio în 2010.
Sub capota alungită bate o inimă V8 de 5,4 litri de proveniență AMG, cotată la 660 de cai putere. SLR-ul special putea accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, iar viteza sa maximă era de 350 km/h.
Grație designului minimalist de speedster și construcției care integrează piese din fibră de carbon, Mercedes-Benz SLR McLaren Stirling Moss cântărea cu aproximativ 200 de kilograme mai puțin decât versiunea standard.
Doar cei care dețineau deja un SLR au putut achiziționa ediția specială.
SRL McLaren Stirling Moss va rămâne cel mai scump Mercedes din istorie doar până anul viitor, atunci când este programat să-și facă apariția Mercedes-AMG ONE, cu tehnologie preluată de la monoposturile de Formula 1. Hypercar-ul german va fi pus în mișcare de un sistem hibrid, alcătuit dintr-un motor turbo pe benzină de 1,6 litri și două motoare electrice, care vor dezvolta împreună peste 1.000 de cai putere.
2,75 de milioane va costa ONE, care va fi și primul hypercar al brand-ului premium de la Stuttgart.