Skoda Slavia este gata, dar mașina nu va fi scoasă la vânzare niciodată. Este doar un model construit de elevii școlii vocaționale de la Mlada Boleslav.
Skoda Slavia are la bază modelul hatchback cu cinci portiere Scala și este inspirată de roadster-ul din 1957, Skoda 1100 OHC. Creația studenților reprezintă modul de a aniversa 125 de ani de existență a brand-ului auto.
Slavia și-a luat denumirea de la primele biciclete construite de Vaclav Laurin și Vaclav Klement, atunci când cei doi au pus bazele a ceea ce urma să devină Skoda, în 1895. Modelul a fost creat în întregime de viitorii designeri și ingineri Skoda.
În partea frontală, Slavia este o Scala. Dar totul se schimbă de la montanții față, pentru că modelul are doar două uși și nu are acoperiș. Astfel, elevii au fost nevoiți să ranforseze caroseria, să recreeze podeaua mașinii, dar și să dezvolte piese noi.
Mașina a primit jante noi de 20 de inci, preluate de la Skoda Kodiaq RS. Sistemul de evacuare este cel de la Octavia RS. Tinerii au ales nuanța White Crystal Blue, dar și accente contrastante în albastru. LED-uri amplasate sub praguri și în spatele jantelor creează o lumină ambientală în culorile steagului Republicii Cehe albastru, roșu și alb.
Sub capota modelului Slavia și-a făcut loc motorul companiei 1.5 TSI, care dezvoltă 150 de cai putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Se regăsesc la bord instrumentarul digital Virtual Cockpit, scaune sport Sparco, cu centuri în patru puncte. Interiorul primește piele albă și neagră. Atrag atenția cei doi lei dintre scaune. Desenul ascunde, de fapt, un difuzor. Modelul este echipat cu un subwoofer de 2.250 de watti.
Skoda Slavia este cel de-al șaptelea proiect finalizat de elevii școlii vocaționale Skoda. Pe lista lor apar: