Skoda va produce motoare termice pentru Grupul Volkswagen
Germanii de la Volkswagen și-au îndreptat atenția în ultimii ani în direcția unei tranziții accelerate către un viitor electric, o declarație recentă a lui Thomas Schafer întărind chiar și mai mult acest lucru. Șeful mărcii germane a spus în urmă cu aproape o săptămână că viitorul Volkswagen este fără doar și poate unul electric. Mai mult decât atât însă, Schafer a mai susținut și că motoarele termice sunt învechite deja și că soluția combustibililor sintetici nu reprezintă o opțiune demnă de a fi luată în seamă pentru Volkswagen.
Lăsând însă la o parte declarațiile lui Thomas Schafer, Grupul Volkswagen are o poziție ceva mai moderată pe acest subiect, anunțând recent că nu va renunța la motoarele termice. În plus, potrivit Drive.com, Grupul VW are și o strategie pentru perioada următoare în acest sens. Mai exact, cehii de la Skoda au fost făcuți responsabili de dezvoltarea viitoarelor motoare termice ale grupului.
Astfel, Skoda nu se va mai ocupa de acum înainte doar de dezvoltarea motoarelor termice pentru propriile modele din portofoliu, ci de toate motoarele termice de care vor avea nevoie constructorii ce fac parte din Grupul Volkswagen. Potrivit promisiunilor celor de la Skoda, viitoarele motoare termice se vor dovedi a fi mai puternice și mai eficiente decât cele pe care le știm acum. În acest sens, Skoda a anunțat deja că angajează în departamentul său tehnic 150 de specialiști.
EA 211, un motor folosit pe cel puțin 50 de mașini
Skoda a anunțat deja prin intermediul unui comunicat de presă că unitatea EA 211, unul dintre motoarele preferate ale Grupului VW, va fi produsă de acum încolo la Mlada Boleslav. Motorul este disponibil în mai multe configurații, în funcție de modelul pe care va fi aplicat. Potrivit cehilor, viitoarea generație a propulsorului EA 211 va fi folosită pe cel puțin 50 de modele din portofoliile a șapte constructori din interiorul grupului german.