Skoda Octavia, din ce în ce mai scumpă în România. Cât costă cea mai iubită mașină de familie
Octavia, cel mai popular și mai bine vândut model din gama Skoda, era până în urmă cu ceva ani și unul dintre cele mai apreciate modele de import în rândul șoferilor români. Lucrurile s-au cam schimbat însă în ultimii ani, cifrele de vânzări ale modelului produs la Mlada Boleslav scăzând pe fondul prețurilor tot mai mari stabilite de constructorul ceh.
Skoda Octavia a ajuns în 2019 la cea de-a patra generație, tot în acel an aniversând nu mai puțin de șase decenii de la începerea producției. De-a lungul anilor, Octavia și-a câștigat o reputație solidă printre șoferii din Europa, devenind o prezență obișnuită în topul celor mai vândute mașini în multe țări. De la lansare și până astăzi, Skoda a vândut mai bine de șapte milioane de exemplare Octavia, o cifră de vânzări care spune multe.
Care este cea mai ieftină versiune Octavia
Cea mai accesibilă versiune Skoda Octavia pornește în România de la un preț de 25.233 de euro, cu toate taxele incluse. Pentru această sumă, vorbim despre o motorizare pe benzină de 1.5 litri și despre o transmisie manuală cu șase trepte. Motorul produce 150 de cai putere, iar viteza maximă poate ajunge până la 222 km/h. Consumul mixt specificat de producător este de 5.4 – 6.2 litri pentru o distanță de 100 de kilometri.
În acest caz trebuie să știți că vorbim despre echiparea de bază Ambition, care include printre altele niște jante din aliaj cu dimensiuni de 16 inci, oglinzi electrice și încălzite, geamuri electrice, faruri și stopuri Basic LED, senzori de parcare spate și sistem de pornire a motorului fără cheie KESSY Go. De asemenea, cehii mai oferă un sistem de climatizare în două zone, volan multifuncțional din piele, scaune față încălzite și tapițerie din stofă Onyx.
Cea mai scumpă Octavia de pe piață
Pentru cei ce își doresc o Octavia mai puternică și mai sportivă, versiunea RS pornește în România de la 37.431 de euro, cu toate taxele incluse. Versiunea de top vine la pachet printre altele cu o direcție progresivă, suspensie sport, jante din aliaj cu dimensiuni de 18 inci, faruri TOP LED Matrix Beam, Virtual Cockpit, volan sport multifuncțional și Driving Mode Selection.
Cea mai scumpă versiune este cea diesel, echipată cu tracțiune integrală și cu o unitate de motorizare TDI de 2.0 litri, capabilă să dezvolte 200 de cai putere. Viteza maximă în acest caz este de 245 km/h, în timp ce consumul mixt ajunge la 5.5 – 6.1 litri pentru o distanță de 100 de kilometri.