Gama de modele ŠKODA OCTAVIA 2017 devene din ce în mai dinamică şi mai eficientă graţie dotărilor high-tech ale motorului turbo cu trei cilindri pe benzină ce completează gama de motoare. Pe langă motor sistemul DCC (Dynamic Chassis Control) ce controlează în mod inteligent atât suspensia cât şi direcţia va fi disponibil opţional pentru versiunile cu peste 150 de CP.
ŠKODA OCTAVIA impresionează atat în varianta hatchback cât şi break prin motoarele sale puternice şi economice. Gama de motoare pe benzină şi diesel se extinde de la versiunea RS cu 230 de CP, la cele TSI şi TDI de 184 de CP.
În cadrul gamei TSI, un motor pe benzină cu trei cilindri turbo a înlocuit versiunea cu patru cilindri de 1.2 litri. Astfel, faţă de vechiul motor de 999 cm3, noul 1.0 TSI produce 115 CP şi oferă un cuplu de 200 Nm la 2.000 şi 3.500 rpm. Primul motor cu trei cilindri din istoria seriei are o acustică specială şi permite o performanţă de conducere care îl depăşeşte pe predecesorul său.
În combinaţie cu cutie automata cu 7 trepte DSG, noul 1.0 TSI accelerează hatchback-ul ŠKODA OCTAVIA la 0 la 100 km/h în 10.0 secunde şi atinge o viteză maximă de 202 km/h. Combinat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ajunge la 100 km/h în doar 9,9 secunde; viteza maxima fiind de 202 km/h.
ŠKODA Octavia combi este disponibilă atât cu varianta cu cutie automată cu 7 trepte DSG cât şi cu o cutie de viteze manuală; ambele versiuni atingând o viteză maximă de 200 km/h şi putând să accelereze de la 0 la 100 km/h în 10.2 respectiv 10.1 secunde.
Cu toate acestea, cea mai mare îmbunătăţire a motorului cu trei cilindri este consumul de combustibil, acesta fiind cu 8 la sută mai mic decât cel al motorului anterior. Hatchback-ul cu 7 trepte DSG poate acoperi 100 km folosind doar 4,5 litri de benzină (care emit 105 g CO2/km). Modelul combi utilizează 4,6 l / 100 km (care emit 106 g CO2 / km) şi 4,5 l / 100 km (105 g CO2 / km).
La cerere, ŠKODA oferă un pachet aerodinamic cu modificări specifice care includ un şasiu sport care uşurează circulaţia fluxului de aer şi anvelope optimizate pentru o rezistenţă redusă la rulare. Aceste îmbunătăţiri înseamnă un consum redus de carburant la suta de km.