A fost produs Skoda Kodiaq cu numărul 600.000. Este cel mai iubit SUV Skoda – VIDEO
Skoda a lansat ofensiva SUV-urilor în anul 2016, cu modelul Kodiaq, punând astfel bazele unei povești de succes. După lansarea lui Kodiaq au urmat mai multe modele de SUV-uri, iar acestea reprezintă acum aproape 40% din vânzările totale ale Skoda.
Kodiaq, primul SUV de dimensiuni mari al mărcii cehe, a obținut peste 40 de premii internaționale. Asta se datorează designului său, spațiului interior și a raportului calitate-preț. Varianta sportivă RS a stabilit chiar și un record pentru SUV-urile cu șapte locuri pe legendarul Nurburgring Nordschleife. În mai puțin de cinci ani, Skoda a produs 600.000 de unități Kodiaq în întreaga lume.
Chiar înainte de premiera reală a lui Kodiaq, cei de la Skoda au organizat un eveniment spectaculos. În primăvara anului 2016, micul oraș Kodiak de pe insula Kodiak de pe coasta de sud din Alaska s-a redenumit ”Kodiaq” pentru o zi. Totodată, numele celui mai mare urs brun din lume, ursul Kodiak, care trăiește doar pe insulele de pe coasta Alaskăi, a dat naștere numelui „Kodiaq”.
Nomenclatura cu litera „K” la început și „Q” la sfârșit a fost adoptată ulterior pentru toate SUV-urile producătorului ceh.
VIDEO
Skoda Kodiaq este produs în patru țări și se vinde pe 60 de piețe din lume
Producția acestui model a început la uzina Kvasiny din Republica Cehă în octombrie 2016. Lansarea pe piață a modelului, în primăvara anului 2017, a marcat o nouă eră pentru marca cehă. Abia de atunci Skoda a pornit pe drumul său spre a deveni cu adevărat un jucător global.
În mai puțin de cinci ani, Skoda a produs 600.000 de vehicule Kodiaq, fabricile din Rusia, China și India completând producția din Kvasiny. SUV-ul este vândut pe 60 de piețe din întreaga lume. Modelul este deosebit de popular în China, unde există și Kodiaq GT, o variantă dedicată exclusivă acelei piețe.
După KODIAQ, KAROQ, KAMIQ și ENYAQ iV complet electric, cea mai recentă adăugire la familia SUV a Skoda a fost noul KUSHAQ pentru piața indiană.
SUV-urile au reprezentat aproape 40% din vânzările globale totale ale mărcii în 2020.