Skoda Fabia împlinește 25 de ani de la debut
Skoda Fabia a împlinit 25 de la lansare, fiind lansată la Salonul Auto de la Frankfurt, pe 14 septembrie 1999. Aproape 5 milioane de exemplare au fost comercializate în ultimii 25 de ani.
Modelul de clasă subcompactă al producătorului ceh a jucat un rol important pentru succesul înregistrat în ultimul sfert de secol. Prima generație a debutat pe 14 septembrie 1999 la Salonul Auto de la Frankfurt, cucerind rapid clienții. Următoarele trei generații au construit pe această fundație, cu aproape cinci milioane de unități vândute până în prezent. Fabia și-a lăsat amprenta și în sportul cu motor, intrând în scenă în 2003 cu Skoda Fabia WRC. În prezent, această moștenire este continuată de Fabia RS Rally2.
Škoda Fabia a fost printre principalele premiere la cea de-a 58-a ediție a Salonului Auto de la Frankfurt. A debutat ca un hatchback cu cinci uși și a fost poziționat ca succesor al lui Skoda Felicia. La mai puțin de un an de la lansare, a urmat o versiune break, iar în 2001 a intrat în producție varianta sedan.
Skoda Fabia a fost vândută în aproape 5 milioane de exemplare de-a lungul a 25 de ani
Designul primei generații Fabia a fost creat de o echipă de aproximativ douăzeci de designeri, condusă de șeful de design al Škoda de atunci, Dirk van Braeckel. În martie 2003, varianta sportivă RS și-a făcut debutul, fiind echipată cu un motor diesel de 1.9 litri, care producea 131 CP.
În martie 2007, a doua generație Skoda Fabia a avut premiera la Salonul Auto de la Geneva. Bazat pe aceeași platformă ca și prima generație, noul model era puțin mai lung (+22 mm) și mai înalt (+47 mm). A treia generație Škoda Fabia a fost dezvăluită la Salonul Auto de la Paris în octombrie 2014. Tehnologic, a beneficiat de platforma modernă PQ26, în timp ce designul a căpătat linii mai clare și mai dinamice, ajutat de o schimbare a proporțiilor; mașina era cu 90 mm mai lată și cu 30 mm mai mică decât predecesorul său.
Cea de-a patra și cea mai recentă iterație a modelului subcompact a debutat în 2021, fiind construită pe platform MQB A0. A patra generație depășește 4,1 metri lungime, iar spațiul portbagajului a crescut la 380 de litri, cu 50 de litri mai mult decât generația anterioară.