Skoda a dezvăluit oficial noul său SUV electric, care se alătură în gamă lui Kodiaq. Noul Elroq este mai apropiat de dimensiunile lui Karoq, diversificând opțiunile pentru clienți.
Noul SUV electric Elroq este primul model Skoda ce adoptă noua filosofie de design Modern Solid. Elroq măsoară 4.488 mm în lungime, 1.884 mm în lățime, 1.625 mm înălțime, iar ampatamentul măsoară 2.765 mm.
La fel ca multe alte modele electrice din Grupul Volkswagen, noul Elroq este bazat pe platforma MEB. Designul este clar o evoluție a ceea ce vedem în prezent pe modelele Skoda, cu un profil asemănător lui Enyaq, dar la o scară mai mică. S-a pus accent pe aerodinamică, astfel că acest SUV electric are un coeficient aerodinamic de 0.26. Acest lucru ajută la obținerea unor autonomii mai mari.
Interiorul noului model se axează pe sustenabilitate și practicalitate. Grație dimensiunilor exterioare destul de generoase, dar și formei care evocă un SUV convențional, Skoda spune că noul model oferă spațiu generos pentru pasageri.
Odată cu Elroq, Skoda pune accent mai mare pe materiale reciclate. Spre exemplu, husele scaunelor pentru Loft Design Selection sunt din piele artificială și țesătură RecyTitan gri albăstrui închis. Materialul este folosit pentru panourile ușilor, scaune, tabloul de bord, cotiera centrală și zona genunchilor.
Conține 78% PET reciclat, obținut din sticle de băuturi. Pentru prima dată într-un model Skoda, fibrele de la îmbrăcămintea aruncată și reciclată sunt amestecate cu un proces chimic și folosite la interior. De asemenea, Skoda spune că există multiple spații de depozitare la interior, ce însumează 48 de litri.
Portbagajul măsoară 470 de litri, însă volum de încărcare poate fi majorat până la 1.580 dacă banchetele spate sunt rabatate.
În funcție de versiune, capacitatea bateriei cu care mașina este echipată variază între 52 și 79 kWh (capacitate utilizabilă). Trei baterii vor fi disponibile pentru Elroq, iar Skoda anunță patru versiune, inclusiv una cu două motoare și tracțiune integrală.
Varianta de bază se numește 50 și folosește bateria cea mai mică, de 52kWh, oferind o autonomie de peste 370 km, conform producătorului. Aceasta folosește un singur motor electric, care dezvoltă 170 CP. Elroq 60 folosește bateria de 59 kWh și un singur motor electric pe puntea spate, ce dezvoltă 204 CP. Skoda anunță autonomii posibile de peste 400 CP.
În cele din urmă, Elroq 85 folosește bateria de 77 kWh și un motor electric de 286 CP, oferind o autonomie maximă de circa 560 CP. Aceeași baterie este folosită și pentru 85x, dar versiunea de top adaugă încă un motor, astfel că oferă tracțiune integrală și 299 CP.
Skoda anunță că viteza de încărcare pentru bateria de bază va ajunge la maximul 145 kW (DC), în timp ce bateria intermediară se poate încărca cu până la 165 kW (DC). Cele două versiuni de top, echipate cu bateria mare, se pot încărca cu maximul 175 kW (DC).