Polițiștii s-au confruntat cu o situație inedită în sectorul 4: un șofer de 90 de ani a uitat drumul spre casă și a oprit mașina pe șoseaua Olteniței, blocând traficul. Acesta a refuzat să mai pornească, fiind nevoie de intervenția polițiștilor, care l-au dus în siguranță acasă.
O întâmplare petrecută în zona Piața Sudului din București seamănă mult cu un banc vechi dar bun, cu bătrânul care era așteptat acasă de o blondă sexy de 25 de ani, dar nu își mai amintea drumul spre casă. Nu știm ce îl aștepta acasă pe pensionarul bucureștean din această întâmplare, dar cert este că a avut nevoie de ajutorul polițiștilor pentru a ajunge din nou în siguranța domiciliului său. Este remarcabil că bătrânul, în vârstă de 90 de ani, se afla la volanul unei mașini când a fost lovit de pierderea de memorie.
„Joi seara, în timp ce fluidizau traficul în zona Piața Sudului, polițiștii locali din cadrul D.G.P.L.C.M.B. s-au confruntat cu o situație mai puțin obișnuită: un conducător auto a oprit autoturismul pe Șoseaua Olteniței și nu a mai vrut să-și continue deplasarea. În vârstă de 90 de ani, D.C. a solicitat sprijin agenților Poliției Locale București, rugându-i să-l conducă acasă întrucât are probleme cu memoria și nu-și mai amintește drumul. După identificare, polițiștii locali l-au însoțit pe bărbat, în siguranță, până la domiciliul său, din sectorul 5 al Capitalei. De asemenea, s-au efectuat demersuri pentru reevaluarea medicală privind dreptul de a conduce autoturisme pe drumurile publice”, se arată într-o postare pe Facebook a Poliției Locale București.
Codul rutier impune o vârstă minimă de obținere a permisului de conducere, dar nu există o vârstă maximă prevăzută de lege până la care un șofer are voie să conducă. La un moment dat, s-a vehiculat ideea ca șoferii cu vârste de peste 70 de ani să fie obligați să se prezinte mai des la controale medicale. În urma acestor controale, efectuate în cadrul unor unități medicale autorizate, persoanele cu vârste de peste 70 de ani ar primi sau nu avizul care atestă că încă sunt apți pentru a conduce autovehicule pe drumurile publice.
Ideea vehiculată atunci avea la bază conceptul conform căruia șoferii în vârstă prezintă un risc crescut de a provoca accidente rutiere din cauza unor probleme de sănătate. Aceasta nu a fost niciodată concretizată sub forma unui proiect de lege. Potrivit datelor furnizate prin intermediul documentului Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră, persoanele în vârstă produc doar 3% dintre accidentele înregistrate pe drumurile publice din România.