Situația infrastructurii din România: În 2022 a fost deschis un singur segment de autostradă

Publicat: 30 12. 2022, 11:15

Infrastructura rutieră din România încă mai are nevoie de mult timp pentru a ajunge din urmă alte țări europene. În acest an, în România a fost deschis un singur tronson nou de autostradă.

Anul 2022 a marcat deschiderea unui singur tronson de autostradă în țara noastră. Vorbim, bineînțeles, de segmentul autostrăzii Sibiu – Pitești. Acesta se întinde între Sibiu și Boița, pe o lungime de 13,17 kilometri. Tronsonul a fost deschis circulației în luna decembrie a acestui an.

Tot în decursul acestui an, au fost deschise primele secțiuni de drum expres din România. Este vorba despre tronsonul 2 al Drumului Expres dintre Craiova și Pitești. Primii 18,5 km au fost dați în folosință în luna aprilie, iar restul de 21,35 de km au fost deschiși traficului rutier în iulie 2022.

Cum arată infrastructura din România în comparație cu anii trecuți

Conform 130km.ro, în 2022, România a primit doar 53 de kilometri noi de autostradă sau de drumuri expres. Față de 2021, este o creștere de 23 de kilometri, dar tot rămâne în urma lui 2020. În anul care a marcat lumea prin pandemia Covid-19, România a primit 63 de kilometri noi de autostradă. Cu toate acestea, kilometri dați în folosință în 2022 reprezintă puțin peste o treime din cei 144 km pe care anul 2012 i-a adus.

Pentru Autostrada A0 există constructori selectați și contracte semnate pentru toate cele trei loturi ale secțiunii de sud a autostrăzii. Lungimea totală este de 51,2km și ar trebui să fie deschisă în anul 2023. Cât despre partea de nord a autostrăzii, există un contract semnat și lucrări în derulare pentru lotul 2, dar și un contract semnat și pregătiri pentru lucrări pentru lotul 4. Pentru loturile 1 si 3 (cu lungimi de 17,5km, respectiv 8,6km) există constructori selectați, dar contractele nu au fost semnate deocamdată.

2022 a fost anul Autostrăzii Moldovei (A7). Au existat licitații lansate pentru întreg traseul Ploiești – Pașcani, dar și contracte semnate deja pentru mai multe secțiuni ale acesteia.

Tot in acest an, au fost lansate primele licitații pentru trasee noi de autostradă: A13 (Sibiu – Făgăraș) și A8 (Târgu Mureș – Ungheni). De asemenea, tot traseul autostrăzii A1, între Sibiu si Nădlac, este fie deschis, fie în lucru, după ce au fost semnate contracte pentru toate secțiunile segmentului Sibiu – Pitești, dar și pentru segmentul lipsă între Margina si Holdea.

Rămâne de văzut ce ne rezervă 2023 în materie de noi drumuri și cum va evolua situația, comparativ cu 2022. Până acum, România are 995 de kilometri de autostradă deschiși circulației și 525 în execuție.