Sistemul e-Power al Nissan ajunge pe Qashqai vara aceasta
Nissan Qashqai E-Power, versiunea care folosește exclusiv un motor electric pentru propulsie și unul pe benzină drept generator, va ajunge pe piață la sfârșitul verii.
Noul Qashqai va fi primul model din Europa care va fi echipat cu sistemul de propulsie Nissan e-Power, care este o abordare unică a electrificării.
Nissan spune că posesorii europeni de crossovere petrec mai mult de 70% din timp conducând în medii urbane și suburbane. Cercetările arată, de asemenea, că șoferii se simt obligați să facă compromisuri în ceea ce privește plăcerea de a conduce, alegând mașinile eco. Pentru a răspunde acestei tendințe, Nissan a dezvoltat sistemul e-Power.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Prin urmare, e-Power este o tehnologie ideală pentru cei care nu pot sau nu doresc să-și ia din timp pentru a reîncărca la o stație, dar se confruntă cu o călătorie zilnică urbană sau suburbană și care sunt gata să facă prima mișcare în tranziția la un vehicul complet electric în viitor.
„Clienții vor adora senzația de a conduce un vehicul electric, dar fără a-l încărca”, a declarat Guillaume Cartier, președinte pentru regiunea AMIEO a Nissan.
Sistemul e-Power de pe noul Nissan Qashqai
Sistemul e-Power este compus dintr-o baterie și un motor de 1,5 litri turbo cu trei cilindri pe benzină, care generează 156 CP, un generator de putere, un invertor și un motor electric de 140 kW (187 CP) așa cum se găsește în vehiculele electrice Nissan.
Motorul pe benzină generează energie electrică, care poate fi transmisă prin invertor către baterie, motorul electric sau ambele, în funcție de scenariul de conducere.
Motorul pe benzină nu învârte niciodată roțile, doar va genera energie. În 2010, modelele Chevrolet Volt și Opel Ampera foloseau o tehnologie similară.
Sistemul e-Power a fost introdus pentru prima dată în Japonia în 2017 pe Nissan Note, devenind cea mai vândută mașină din Japonia în 2018.
Datorită motorului electric, nu există nicio întârziere în livrarea cuplului, așa cum poate fi cazul unui hibrid tradițional.