Presiunea e tot mai mare în ceea ce priveşte emisiile de CO2 ale autoturismelor: în UE, vehiculele nou-înmatriculate vor putea să emită, în medie, doar 95 g dioxid de carbon (CO2) pe kilometru din 2021. Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro – iar această valoare trebuie să fie înmulţită cu numărul de maşini vândute.
La Salonul Auto Shanghai din China (16-25 aprilie 2019), Continental a prezentat rezultatele unui test recent certificat TÜV.
„Aici, sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de CO2 în medie cu aproximativ 5 g / km, comparativ cu un sistem de frânare convenţional – fără frânare prin sârmă – sistem de frânare hibrid „, a declarat Matthias Matic, şeful departamentului Vehicle Dynamics in cadrul diviziei Chassis & Safety de la Continental.
Şi în România se lucrează la această tehnologie. Ingineri din locaţia Iaşi a Continental lucrează în echipe internaţionale la dezvoltarea sistemului de frânare hidraulică MK C1.
Măsurătorile au fost efectuate pe un test dinamometric în conformitate cu procedura de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure), procedura de măsurare valabilă la nivel global pentru determinarea emisiilor de gaze de eşapament şi a consumului de combustibil / electricitate al autovehiculelor şi au fost supravegheate de experţii TÜV prezenţi. În timpul fiecăreia dintre cele trei runde de testare, maşina echipată cu sistemul cu MK C1 a recuperat, în medie, 160 Wh de energie electrică suplimentară în fazele de decelerare ale ciclului individual – cu aproximativ 32% mai mult decât sistemul cu care s-a făcut comparaţia. MK C1 face acest lucru posibil, permiţând o utilizare consistentă a motorului electric ca generator în timpul frânării. Vehiculul hibrid poate apoi să utilizeze energia electrică suplimentară generată în acest mod pentru o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducând astfel şi emisiile de CO2.
„Pentru eficienţa unei maşini hibride, este important să folosiţi cât mai puţin din energia cinetică a vehiculului pe frânare, deoarece această energie este pierdută. Sistemul nostru de frânare MK C1 permite utilizarea integrală a potenţialului recuperat. Acest lucru permite vehiculului să recâştige mai multă energie electrică şi să obţină economii măsurabile de dioxid de carbon”, a spus Matic. „La sfârşitul anului 2020, vom începe producţia MK C1 în Shanghai pentru un client chinez. Prin urmare, urmărim strategia noastră de a produce în piaţă, pentru piaţă.”
MK C1 a fost deja lansat în producţie de serie pentru piaţa europeană din Frankfurt începând din 2016, iar pentru piaţa americană din Morganton, Carolina de Nord, SUA , din 2019.