„Cel mai mult se furǎ din vehiculele de peste 12 tone – din
camioane- media fiind de cca 200 litri la 10.000 km, aceasta fiind
în general distanţa maximǎ parcursǎ în fiecare lunǎ. Paguba lunarǎ
pentru angajator poate ajunge la 800 lei per vehicul, având în
vedere faptul cǎ multe camioane parcurg mai mulţi kilometri pe
lunǎ- cca 10.000 km”, a arǎtat Adrian Dinu, director general S.A.S.
Grup. „Furturile de combustibili din autoturisme sunt
nesemnificative, comparativ cu camioanele, principala problemǎ pe
care au în acest caz companiile fiind drumurile efectuate de
angajaţi în interes personal; soluţiile de monitorizare a flotelor
auto identificǎ însǎ aceste trasee şi, odatǎ ce persoanele aflǎ cǎ
vehiculul este supravegheat, renunţǎ la traseele proprii sau…
plǎtesc în consecinţǎ”, a precizat Adrian Dinu.
Cu ajutorul soluţiei de monitorizare a flotelor auto, companiile
au o situaţie completǎ a consumului de combustibil per vehicul, în
fiecare moment şi loc, putând vizualiza- în timp real sau istoric:
consumul real, locul şi volumul alimentǎrilor, precum şi
„dispariţiile” de combustibili. Recunoaşterea furtului de
combustibil şi raportul aferent se bazeazǎ pe datele obţinute din
calculatorul de bord corelate cu nivelul de combustibil din
rezervorul vehiculului; „mesajele” transmise de cǎtre dispozitivul
GPS implementat în vehicul conţin informaţii legate de nivelul
combustibilului în rezervor, nivel care prezintǎ fluctuaţii în
funcţie de acceleraţia la un moment dat, înclinarea lateralǎ sau pe
verticalǎ etc. „De aceea, am elaborat un algoritm complex care
detecteazǎ media nivelului de combustibil şi sesizeazǎ „cǎderea”
bruscǎ a nivelului de combustibil din rezervor.
Odatǎ ce soluţia SAS Fleet Pro sesizeazǎ scǎderea bruscǎ a
combustibilului din rezervor, poate genera un raport cu data, ora,
locaţia şi câţi litri au fost furaţi de cǎtre şoferul vehiculului
respectiv. În cazul furturilor direct de la pompǎ (adicǎ se pun 70
de litri în rezervor şi 30 de litri într-o canistrǎ) se poate
sesiza diferenţa dintre consumul real şi alimentǎri”, a subliniat
directorul general S.A.S Grup.
Soluţiile de monitorizare a flotelor auto au multiple
funcţionalitǎţi, iar rapoartele pe care le genereazǎ pot fi dintre
cele mai complexe- de la Foi de parcurs, la avertizǎri privind
expirarea poliţelor CASCO sau RCA, Rapoarte cu kilometri parcurşi
în interes personal etc. „Dincolo de scăderea propriu-zisă a
costurilor logistice, implementarea unei astfel de soluţii aduce
companiilor o creştere medie a veniturilor cu aproximativ 30%,
datoritǎ creşterii calitǎţii serviciilor, livrǎrilor prompte,
optimizǎrii rutelor etc; vehiculele nu staţionează inutil, maşinile
circulă doar în interesul companiei etc”, a arǎtat Adrian Dinu.
Cererea pentru soluţiile de monitorizare a flotelor auto venitǎ
din partea companiilor de transport a crescut cu 22% în 2009 (în
special în cea de-a doua jumǎtate a anului) şi, respectiv, cu 10%
în primul trimestru din 2010. În plus, peste 50% dintre
solicitările privind soluţia SAS Fleet Pro au venit în ultimul an
din partea companiilor de distribuţie, incluzând aici companiile
din domeniul producţiei ce deţin flote proprii (industria bunurilor
de larg consum- panificaţie, industria cărnii, industria berii
etc). „Estimǎm cǎ, pe acest segment de piaţǎ, cererea va creşte
semnificativ în 2010, respectiv cu minim 35%, întrucât criza
economicǎ a accentuat necesitatea scǎderii costurilor de transport,
iar prin implementarea unor astfel de soluţii, companiile pot
înregistra reducerea cu 20- 50% a acestei categorii de
cheltuieli.
În plus, costurile lunare implicate de implementarea soluţiei
sunt total acoperite prin reducerile de cheltuieli obţinute, deci,
practic, o companie nu are nici un cost suplimentar, ci
dimpotrivǎ”, a arǎtat Adrian Dinu.
În primul trimestru din 2010, S.A.S Grup a înregistrat o creştere
de 10% pe segmentul SAS Fleet Pro, având în la 31 martie 8.800 de
echipamente active, comparativ cu 8.000 la sfârşitul anului
trecut.