Sindicatele italiene au convocat o grevă de o zi, pe 18 octombrie, pentru lucrătorii metalurgici de la Stellantis și furnizorii săi locali pentru a protesta împotriva scăderii producției producătorului de automobile în țară, a declarat marți șeful sindicatului UILM.
Potrivit Reuters, majoritatea fabricilor Stellantis din Italia au înregistrat o scădere abruptă a producției în prima jumătate a anului, arată datele de la sindicatul FIM-CISL, cu o scădere generală de 25%. Sindicatul se așteaptă acum ca Stellantis să producă puțin peste jumătate de milion de vehicule în Italia în acest an, față de 751.000 în 2023.
„Situația este rea, foarte rea”, a declarat Rocco Palombella de la UILM, la o conferință de presă cu liderii FIOM și FIM-CISL, celelalte două sindicate principale ale metalurgiștilor din Italia.
Operațiunile la unitățile italiene ale Stellantis au fost oprite în mod repetat în ultimele luni, în principal din cauza cererii slabe, în special pentru vehiculele electrice, lucrătorii fiind puși în scheme de concediu, finanțate parțial din bani publici.
Grupul a purtat discuții de luni de zile cu guvernul italian cu privire la un plan de a crește producția din țară înapoi la un milion de vehicule până la sfârșitul acestui deceniu, dar nu a existat niciun acord până acum.
Între timp, Roma a început, de asemenea, discuții cu producătorii auto chinezi pentru a atrage noi producători care să se alăture Stellantis, singurul mare producător auto din Italia.
Palombella a spus că sindicatele au îndoieli cu privire la strategia guvernului de a atrage un nou producător de automobile, în timp ce au cerut grupului Stellantis să-și crească producția, pe fondul cererii slabe de pe piață.
El a criticat, de asemenea, o schemă de stimulente pentru achiziționarea de mașini lansată de guvern la începutul acestui an. „Schema nu a funcţionat”, a spus Palombella.
De asemenea, Stellantis se confruntă cu o potențială grevă a sindicatului United Auto Workers din Statele Unite, care acuză grupul de încălcarea promisiunilor contractuale.