Siguranță rutieră: Cum vor arăta airbagurile viitorului
Airbagurile viitorului vor fi mai eficiente și vor oferi funcționalități noi, care să reflecte direcția spre care se îndreaptă industria auto. Introducerea modelelor autonome va schimba tot ceea ce știm despre siguranța rutieră, dar airbagurile vor fi în continuare necesare.
Se împlinesc 100 de ani de când a fost patentat primul airbag (de către doi medici dentiști din Birmingham) și 20 de ani de când airbagul a fost introdus pe scară largă în industria auto, dar dezvoltarea acestui element esențial de siguranță este departe de a se fi încheiat. Nici nu e de mirare, având în vedere numărul din ce în ce mai mare de accidente rutiere.
Un sistem de airbag dezvoltat de Honda ar fi în măsură să reducă gravitatea rănirilor în mai multe tipuri de accident, în special cele care nu sunt 100% frontale. Mercedes-Benz lucrează, de asemenea, la dezvoltarea unui airbag pentru pasagerii din spate menit să protejeze copiii, precum și a unuia gândit pentru mașinile cu rulare autonomă. În același timp, ZF a demonstrat deja un airbag extern, care să protejeze în cazul unui impact lateral.
În timp ce airbagurile viitorului dezvoltate de Mercedes și de ZF nu sunt încă gata pentru producția de serie, cel produs de Honda în parteneriat cu Autoliv va intra deja pe piață de anul viitor, inițial pe modelele comercializate în Statele Unite.
Noul model de airbag Honda dispune de trei camere gonflabile în loc de una singură, despărțite între ele de un perete de pânză. Acesta arată ca o cască de tanchist atunci când se umflă, reușind să fixeze mai bine capul în cazul unui impact. Dacă un airbag convențional nu va putea împiedica rotirea capului (sau alunecarea acestuia pe lângă airbag) în cazul în care accidentul se produce la un unghi, airbagul Honda va oferi mai multe șanse de supraviețuire în cazul unui astfel de impact.
În cazul airbagului dezvoltat de Mercedes, acesta se umflă din planșa de bord, nu din volan, ceea ce îi permite să aibă un volum și o suprafață mai mari. De asemenea, pregătește terenul pentru mașinile autonome, care vor avea un volan escamotabil sau nu vor avea deloc volan. În cazul unui model convențional, funcționează perfect cu un volan cu partea superioară aplatizată, aspect posibil astăzi datorită sistemelor moderne de asistare electrică.
sursa: carmagazine.co.uk