Lista producătorilor auto care își închid uzinele din China devine tot m
Toyota deține douăsprezece centre de producție de mașini și componente auto pe teritoriul Chinei. Niciunul dintre acestea nu va funcționa cel puțin până pe 16 februarie, iar dacă este nevoie, pauza va fi prelungită.
Constructorii își arată îngrijorarea referitoare la cum această măsură va afecta cifrele de vânzări, provocând o nouă criză în industrie.
Și grupul Fiat-Chrysler Automobiles ia în calcul închiderea fabricii sale din China pentru o perioadă cuprinsă între două și patru săptămâni, pentru că producția este serios afectată de faptul că furnizorii și-au încetat temporar activitatea.
Suzuki a anunțat că se va reorienta spre furnizori din alte state asiatice pentru uzinele sale din India, dacă cei din China nu își reiau activitatea în curând. Experții din domeniu susțin că furnizorii ar avea însă un stoc de rezervă pentru situații de criză cum este aceasta, dar și acesta va fi epuizat dacă reluarea producției va fi întârziată.
Pentru a opri răspândirea virusului, autoritățile au anunțat o perioadă prelungită de vacanță în Hubei și alte zece provincii, o decizie care afectează peste jumătate din producția de mașini din China.
Mai multe companii auto dețin uzine chiar la Wuhan, orașul cu 11 milioane de locuitori în care a izbucnit epidemia: PSA, General Motors, Honda, Nissan și Renault se află printre ele.