Showroom-urile din rețeaua comercială Dacia primesc un nou design
În luna iunie producătorul autohton de automobile Dacia a făcut cel de-al treilea pas în procesul de implementare a noii identităţi vizuale. Acum a venit rândul showroom-urilor din rețeaua de dealeri să fie supuse unui proces de transformare.
Astfel, noul aspect al reprezentanțelor mărcii românești se bazează pe principii de funcționalitate, flexibilitate și responsabilitate ecologică. La interior au fost păstrate doar elementele funcționale și cele indispensabile clienților în parcursul către achiziția unui model Dacia.
Reprezentanții Dacia spun că există o uriașă ambiție în privința rapidității introducerii noii identități de marcă în întreaga rețea comercială. Obiectivul principal este acela ca până la sfârșitul anului 2023 peste 70% dintre cele 2.500 de reprezentanțe din rețeaua comercială primară să fie adaptate noilor norme.
Până în momentul de față au fost primite aproape 700 de proiecte pentru amenajarea exterioară, se precizează în comunicatul oficial. Acest număr crește rapid, iar oficialii Dacia vin în sprijinul proiectelor din fiecare țară de comercializare pentru a accelera amenajarea interiorului showroom-urilor.
Dacia va oferi din nou o zonă de merchandising după o pauză de 3 ani
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Ideea de pornire a fost aceea de a permite evoluția în timp a oricărui showroom Dacia și de a oferi soluții pentru puncte de vânzare de diferite dimensiuni. Astfel, au fost create trei formate diferite, care au fost adaptate în funcție de suprafața unui showroom și de numărul de mașini expuse în interiorul acestuia.
De aceea, elementele de mobilier se pot deplasa, dar se pot și adapta. Majoritatea materialelor folosite vor fi în principal reciclate și durabile, indiferent că este vorba despre panouri, covoare, mochete ori lămpi. Acestea vor fi alese cu exigență și cu permanentă grijă față de mediu.
Baza panourilor va fi realizată din elemente fabricate din anvelope reciclate, reunite prin noua emblemă Dacia Link (DC). Așa cum sugerează și numele, aceasta va asigura în cadrul construcției coeziunea elementelor în sens propriu și în sens figurat.
Fiecare punct de vânzare va dispune de o zonă dedicată ofertei de „merchandising”. Aceasta va oferi un nou elan mărcii Dacia, care nu a mai comercializat produse derivate din 2019. Prima colecție de produse va fi alcătuită din obiecte esențiale pentru ieșirile în natură. Este vorba despre un rucsac, o caschetă, un recipient pentru apă, un impermeabil, etc.
Ideea principală de amenajare a showroom-urilor Dacia este aceea de a propune clienților obiecte din materiale reciclate sau ecologice și durabile. Compania consideră că această poziționare este adecvată valorilor mărcii Dacia și demersului permanent de a urmări ceea ce este esențial.
Mașinile care nu sunt în showroom vor putea fi vizualizate virtual la scară 1:1
Aspectul interior al showroom-urilor Dacia a fost conceput de Studio 5•5. Acesta a devenit celebru în 2003 cu proiectul „Reanimare, medicina obiectelor”, care implica „tratarea” pieselor de mobilier pentru a denunța excesele supraconsumului și ale risipei.
Oficialii Dacia ne anunță că procesul de achiziție a fost modernizat în întregime. Și asta, fie că e vorba de cel realizat în showroom ori online. Mesajele sunt clare în fiecare etapă a procesului, iar diferitele zone sunt mai ușor de identificat. Clientul va dispune de repere precise pentru a se orienta de la sosire și până în zona de post-vânzare.
Astfel, procesul de configurare a mașinii de către client va fi mai simplu. De asemenea, va da un plus de încredere și de transparență comunicării dintre consilier și viitorul posesor al unui automobil marca Dacia.
Cu ajutorul aplicației de realitate augmentată Dacia AR clientul va putea vedea, în formă virtuală, un model care nu se află în showroom. Mașina va putea fi vizualizată la scara 1:1, în toate detaliile, atât din exterior, cât și din interior.
În momentul de față, un showroom din Pitești și două din Franța, din orașele Nanteuil Les Meaux și Reims, afișează deja noua imagine de marcă Dacia. Procesul de adaptare a rețelei comerciale la noua identitate vizuală va continua de la începutul anului viitor în celelalte țări unde marca românească este prezentă.