Sfaturi pentru un consum mic de combustibil. Sunt valabile pentru orice motorizare

Autor: Marius Vișan 11 mart. 2022 Știri auto

Prețurile la carburanți au atins niveluri record. Iată câteva modalități de a vă reduce stresul care apare atunci când mergi la pompă să alimentezi. Sfaturile vin de la americanii de la site-ul Motor1.ro.

  1. Întreținerea mașinii este importantă;
  2. Anvelopele să fie umflate corespunzător;
  3. Greutatea afectează consumul;
  4. Aerul condiționat pornit crește consumul;
  5. Aerodinamica contează;
  6. Ușor cu accelerația;
  7. Planificarea călătoriei din timp;
  8. Opririle scurte trebuie evitate;
  9. Cifra octanică și importanța ei;
  10. Adaptați turația motorului cu treapta de viteză.

Zece sfaturi pentru un consum redus de combustibil

-Nu neglijați întreținerea și reviziile vehiculului

Acesta este, probabil, sfatul cel mai des auzit, dar și cel mai des ignorat. Lucrurile de bază, cum ar fi filtrele de combustibil și filtrele de aer înfundate pot afecta consumul. De asemenea, problemele la sistemul de frânare și direcția nealiniată cresc rezistența la rulare și, odată cu aceasta, consumul de combustibil.

-Umflarea corespunzătoare a anvelopelor

Acest sfat ar putea fi inclus în întreținerea autovehiculului, dar merită o mențiune separată deoarece este o procedură foarte ușoară care este adesea trecută cu vederea. Consumul de combustibil poate scădea dacă anvelopele sunt umflate corespunzător. Presiunile recomandate variază în funcție de vehicul, de aceea este important să urmați recomandările producătorului.

-Scăpați de greutatea în plus din mașină

Dacă depozitați lucruri nefolositoare în mașină, scoateți-le. Lăsați-le acasă sau donați-le dacă nu le mai folosiți. Cu cât cărați mai mult, cu atât mai mult combustibil va consuma motorul.

-Opriți aerul condiționat

Dacă în perioada rece sfatul poate fi urmat cu ușurință, acesta ar putea fi o măsură dificilă în anotimpurile călduroase… dar vremurile grele cer măsuri drastice. Compresorul aerului condiționat funcționează de la motor; creează o sarcină în plus care afectează consumul de combustibil. Și coborârea geamurilor afectează, de asemenea, consumul din cauza aerodinamicii. Vara, unele soluții includ utilizarea parasolarelor pentru a menține mașina mai rece pe parcursul zilei.

-Aerodinamica contează – Renunță la barele de acoperiș și la cutiile de depozitare

Apropo de aerodinamică, există un motiv pentru care constructorii de automobile sunt foarte interesați să vorbească despre coeficienții de rezistență la înaintare ai celor mai recente modele electrice. O aerodinamică mai bună înseamnă mai puțină putere necesară pentru înaintare, folosind mai puțin combustibil. În cazul SUV-urilor sau al vehiculelor cu șine de acoperiș, experții sugerează că ar fi bine să le scoateți atunci când nu le folosiți, mai ales dacă sunt cutii de marfă voluminoase.

-Nu vă grăbiți cu accelerația

Rămânerea în limita legală de viteză sau puțin sub ea este cea mai bună cale de urmat. Pe lângă siguranță, aceasta duce și la un consum redus de combustibil.

-Planificați din timp călătoria

Ar fi optim dacă ați putea planifica un traseu astfel încât să onorați toate comisioanele stabilite. De asemenea, este de mare ajutor să ajungeți la destinații în afara orelor de vârf, și să nu așteptați în coloană sau la coadă cu motorul la ralanti.

-Evitați opririle scurte

Ar fi bine să renunțați la magazinele cu drive-thru care vă obligă să stați la coadă cu mașina. Sunt avantajați cei care au mașină cu tehnologie start/stop.

-Nu folosiți combustibil cu cifră octanică mai mică decât cea recomandată

Prețurile carburanților au atins recorduri, iar clasele premium cu cifră octanică ridicată sunt cele mai scumpe. Ar putea fi tentant să optați pentru combustibilul cu cifră mai mică, dar experții recomandă să folosiți întotdeauna gradul recomandat de producător. Un combustibil cu cifra octanică mare nu aduce un consum mai mic, dar o cifră mai mică ar putea dăuna.

-Nu suprasolicitați motorul la turații mici

Sfat pentru cei care au mașină cu transmisie manuală: nu folosiți motorul la turații extrem de scăzute în treapta de viteză mare. Rularea motorului la turații prea mici poate face mai mult rău decât bine.

 

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide