Sfatul polițiștilor pentru șoferii care pleacă la drum. Ce inscripție ar trebui să aibă anvelopele
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că în dimineața de 27 decembrie 2027 nu sunt semnalate drumuri naţionale sau autostrăzi cu circulaţia oprită ca urmare a vreunui eveniment rutier sau a condițiilor meteo nefavorabile.
Ceața reduce vizibilitatea în trafic sub 200 metri, izolat sub 50 metri, pe mai multe drumuri din județele Arad, Argeș, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Mehedinți, Prahova, Timiș și Vâlcea. În funcție de condițiile locale, se poate forma polei.
Se circulă în condiții de ceață, vizibilitatea fiind redusă în trafic sub 200 de metri, pe autostrăzile A1 București-Pitești, A1 Sibiu-Deva, A3 București-Brașov și A0 Centura București.
Pe celelalte artere rutiere principale, respectiv autostrada A2 București-Constanța, DN 1 Ploiești-Brașov și DN 7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, se circulă pe un carosabil umed, cu vizibilitate bună și valori de trafic scăzute.
Din cauza vântului puternic, manevrele în portul Mangalia sunt închise temporar.
Recomandări adresate conducătorilor auto privind siguranța participanților la trafic în sezonul rece:
– informarea prealabilă cu privire la condițiile meteorologice și starea drumurilor de pe traseul care urmează a fi parcurs, precum și posibilitatea utilizării unor rute alternative;
– informarea cu privire la situația unor sectoare de drum închise sau aflate în iminență de înzăpezire din cauza viscolului sau altor fenomene meteorologice;
– echiparea autovehiculului cu anvelope de iarnă (acestea trebuie să fie inscripționate cu unul dintre simbolurile ,,M+S”, ,,M.S.”, ,,MS” sau ,,M&S”), în cazul deplasării pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei;
– verificarea anterioară deplasării a nivelului combustibilului/bateriei;
– verificarea nivelului lichidului de parbriz, care să fie rezistent la îngheț;
– îndepărtarea completă a zăpezii/gheții de pe parbriz, oglinzi, faruri și plafon, înaintea deplasării pe drumurile publice;
– utilizarea, pe cât posibil, a frânei de motor, în cazul în care partea carosabilă este alunecoasă;
– evitarea bruscării comenzilor autovehiculului și efectuarea oricărei manevre numai după o temeinică asigurare;
– adaptarea vitezei la condițiile de drum, cu precizarea că deplasarea trebuie să se realizeze cu o viteză care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara acestora, când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, zăpadă sau mâzgă, piatră cubică umedă dar și când vizibilitatea este redusă sub 100 m, în condiții de ceață sau ninsoare abundente;
– păstrarea unei distanțe de siguranță față de vehiculul care circulă în față sau din sens opus;
– evitarea efectuării depășirilor în condiții de vizibilitate redusă;
– punerea în funcțiune a luminilor de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi, în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulației pe sensul de mers;
– punerea în funcțiune a luminilor de semnalizare a avariilor și utilizarea triunghiului reflectorizant în cazul în care autovehiculul rămâne imobilizat (pană, defecțiuni etc).