Șeful Renault nu crede într-o paritate a prețurilor dintre mașinile electrice și termice

Publicat: 23 10. 2022, 09:00

Mașinile electrice se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare în ultimii ani, tot mai mulți șoferi indreptându-și atenția către acest segment al pieții auto. Vehiculele electrice au însă un dezavantaj destul de mare, și anume prețul. Pentru moment, autoritățile din multe state europene încurajează achiziționarea mașinilor electrice prin oferirea unor vouchere, însă lucrurile se vor complica atunci când acestea vor dispărea. Așadar, apare întrebarea: oare câți șoferi vor fi dispuși să plătească prețul întreg pentru o mașină electrică?

Se vorbește mult despre atingerea unei parități a prețurilor între mașinile electrice și cele termice, însă un asemenea moment nu pare a fi deloc aproape. Luca de Meo, CEO-ul Renault, a vorbit în cadrul Salonului Auto de la Paris pe această temă, declarându-se sceptic cu privire la posibilitatea atingerii unei asemenea parități a prețurilor.

“Nu văd că această paritate a prețurilor dintre mașinile electrice și cele termice să se apropie”, a declarat șeful grupului francez la Paris. Luca de Meo a explicat mai apoi că deși platforma pentru mașinile electrice de mici dimensiuni ale grupului costă cu aproximativ 30% – 35% mai puțin decât cea compactă folosită pentru Megane E-Tech Electric, prețul acestor vehicule rămâne considerabil mai mare decât cel al modelelor cu aceleași dimensiuni, dar echipate cu motoare cu combustie internă.

Clienții vor decide ce se va întâmplă în viitor

Renault își propune să aibă un portofoliu 100% electric pe plan european până în anul 2030, adică cu cinci ani înainte de anul începând cu care se va interzice comercializarea vehiculelor echipate cu motoare cu ardere internă. Lucrurile sunt însă mai complicate de atât, nu dorința celor de la Renault fiind cea mai importantă în această privință, ci ceea ce își doresc clienții. Iar Luca de Meo înțelege foarte bine acest lucru, declarând cu această ocazie că “în cele din urmă, clienții și piața vor decide dacă vor fi numai modele electrice sau nu”.

Sursa: Economica