Șeful Renault crede că tranziția completă către mașini electrice nu este încă fezabilă
CEO-ul Renault, Luca de Meo, crede că tranziția completă către mașini electrice până în 2035 nu este posibilă, astfel că cere mai multă flexibilitate din partea Uniunii Europene.
Știm foarte bine că, începând cu 2035, Uniunea Europeană va interzice comercializarea mașinilor noi echipate cu motoare termice, alternativa fiind cele electrice sau alimentate cu hidrogen.
Luca De Meo și-a exprimat îndoielile cu privire la termenul de tranziție către vehicule electrice în Europa, adăugând că producătorul auto trebuie să reducă cheltuielile dacă dorește să-și atingă obiectivele privind vehiculele electrice, anunță Reuters.
Tranziția la vehiculele electrice joacă un rol crucial în reducerea emisiilor globale de carbon, iar ritmul în care are loc această schimbare va remodela industria auto și mediul.
În contextul recentele alegeri pentru Parlamentul European, care au venit într-un moment al cererii slabe de vehicule electrice, au fost din ce în ce mai multe apeluri pentru eliminarea interdicției UE din 2035 privind vânzările de mașini pe motorină și pe benzină, care urmează să fie revizuită în 2026.
CEO-ul Renault vrea mai multă flexibilitate pentru producători
„Avem nevoie de puțin mai multă flexibilitate în program”, a declarat Luca de Meo. „Totuși, ar fi o eroare strategică gravă să abandonăm obiectivul din cauza actualei încetinire a pieței”, a mai adăugat el.
Întrebat despre ambițiile Renault de a transfera 100% din producția europeană de mașini către vehicule electrice în contextul unei piețe interne slabe, De Meo a spus: „Adevărul este că nu suntem încă pe traiectoria corectă pentru a obține o gamă 100% electrică până în 2035. Acesta este adevărul. Dacă clienții nu ne urmăresc, suntem cu toții responsabili. Trebuie să reducem costurile.”
Vânzările globale de vehicule electrice au crescut cu 35% în 2023, dar au scăzut în 2024. Cu toate acestea, în iunie, vânzările de mașini noi în Uniunea Europeană au crescut cu 4,3%, în timp ce înmatriculările de mașini electrice cu baterii au scăzut marginal.