Șeful Dacia, Mihai Bordeanu: „În România putem să însemnăm infinit mai mult decât Tesla”
„În România putem să însemnăm infinit mai mult decât Tesla”, a spus șeful Dacia, Mihai Bordeanu, în contextul unei comparații între perioada de așteptare la achiziția unui model Tesla și cea pentru noul model electric Spring.
Mihai Bordeanu, care a fost numit în ianuarie Managing Director Dacia Brand South Eastern Europe și de la 1 februarie Country Head România, a avut o întâlnire cu presa în care a explicat strategia de lansare a modelului Spring. Primul model electric produs sub sigla Dacia a beneficiat de o lansare inedită – sesiune de precomenzi cu rezervarea viitorului model. Clienții din România au avut astfel posibilitatea să rezerve un model Spring, urmând ca în cel mult două săptămâni să plătească avansul pentru mașină sau să piardă rezervarea.
Ce spune șeful Dacia Mihai Bordeanu despre comparația cu Tesla
O astfel de strategie este folosită în mod obișnuit de Tesla pentru modelel sale noi. Frecvent, acestea sunt livrate după multe luni de la lansarea oficială, timp în care numeroși clienți depun o sumă modică – 1.000 de dolari – pentru precomandă. Timpul lung de așteptare și comparația cu Tesla l-au făcut pe Mihai Bordeanu să declare: „Eu nu îmi doresc să fiu Tesla, vreau să fiu mult mai mult decât Tesla, și cred că în România putem să însemnăm infinit mai mult decât Tesla, atât ca valoare de marcă, nu mai vorbesc ca business global. Nu este vorba de o comparație cu Tesla. Asta nu înseamnă că nu îi respectăm, ne inspirăm din ceea ce fac”, a spus Mihai Bodeanu.
Interesul românilor pentru Spring a depășit cu mult așteptările celor de la Dacia, în doar două zile înregistrându-se peste 4.000 de rezervări. Potrivit lui Mihai Bordeanu, citat de Profit.ro, românii au acumulat mai mult de jumătate din rezervările modelului Spring pe continentul european, care au fost în același interval în jur de 7.000. Dacia a fost nevoită să suspende sesiunea de precomenzi și să instituie o listă de așteptare.
Mihai Bordeanu a admis că e posibil ca nu toți cei care au precomandat o Dacia Spring să o primească până la finalul anului. Motivul este incapacitatea fabricii din China de a livra suficiente mașini electrice sub marca Dacia. Aceasta are o capacitate de circa 120.000 de unități anual, din care Dacia are alocate doar o mică parte, restul fiind modele Dongfeng, dar și Renault K-ZE destinate pieței din China.
Câte unități Dacia Spring vor putea fi livrate anul acesta
„Nu au o cifră, încearcă să optimizeze unele departamente pentru a face față comenzilor. Suntem într-un context volatil. Lucrăm constant cu date noi. Oamenii trebuie să înțeleagă că viața nu se termină pe 31 decembrie 2021, ne bucurăm că există interes, un fel de Springmania, încercăm să acoperim cât mai mult”, a mai declarat șeful Dacia.
Problema este una de maxim interes pentru cei care doresc să cumpere o Dacia Spring prin programul Rabla Plus. Potrivit ghidului de finanțare, mașina trebuie livrată în termen de cel mult 180 de zile de la semnarea notei de înscriere în program. În cazul în care pierd finanțarea Rabla Plus, clienții care au semnat contractul de cumpărare pentru Dacia Spring vor avea de ales între a plăti prețul întreg al mașinii sau a pierde avansul, care este de 5% din prețul întreg.