Şeful celui mai mare producător mondial dă bomba cu motorină

Autor: Alexandru Banu 08 mart. 2018 Știri auto
Şeful celui mai mare producător mondial dă bomba cu motorină

Prezentul spune că diesel-ul moare. Că mergem spre extincţia lui. Asta înseamnă ştergerea ca specie supravieţuitoare de combustibil şi pomenirea lui undeva în istorie. A fost cândva un combustibil pe care şoferii îl adorau pentru că motorul făcea ca un tractor, dar rămâneau cu mai mult carburant în rezervor. Nu sună rău, dar e mai poluant şi din acest motiv, cele mai mari puteri mondiale au început politicile antidiesel. Volkswagen e declanşatorul lor. Toată nebunia a început de la Dieselgate (30 mld. euro preţ)  şi se va termina prin 2040, atunci când două mari puteri europene – Franţa şi Anglia – vor să nu mai vadă picior de diesel la ei în ţări. Iar în Germania este o propunere legislativă pentru a acorda dreptul fiecărui oraş de a hotărî interdicţia maşinilor diesel în traficul local. China şi Mexic au şi ele planuri de renunţare la diesel.

Porsche, parte a grupului Volkswagen, a spus că nu mai vinde Cayenne, Macan sau orice altceva diesel. Şi că poate la noul Cayenne o să mai vorbim de motorină. Toyota a dat-o şi ea ieri de gard cu diesel-ul şi a spus adio Europei cu aceste motoare. Sunt deja mulţi producători şi multe ţări care au ajuns să urască diesel-ul de parcă zici că nu l-au încurajat niciodată. Electricele nu reprezintă nici 1% din piaţa mondială de maşini, la fel nici hibridele. Un lucru e însă clar. A început să ne tragă curentul în sensul bun al expresiei.

Acum însă, Automotive News scrie o poveste care ne face să ne întrebăm dacă mai credem pe cineva şi care sunt dedesubturile acestor interdicţii. Sunt ele temporare? Cine-i va trage pe Macron sau pe Sadiq Khan (primarul Londrei) de mânceă în 2040 că nu şi-au respectat promisiunea de a fi interzis diesel-ul? Vor avea 80 de ani şi vor merge în baston. Şi ne întrebăm asta pentru că cel mai important om din industria de maşini, Matthias Mueller, CEO Volkswagen – lider mondial în vânzări -, spune acum că “motorina o să renască într-un viitor apropiat pentru că proprietarii de maşini diesel vor înţelege că e un concept confortabil cu totul. Odată ce oamenii vor înţelege că diesel-urile sunt prietenoase cu mediul, nu văd motive să nu le cumperi”. În completarea lui vine şi Herbert Diess, alt official important VW. El a spus că trebuie să aducă performanţele ecologice ale diesel-urilor la nivelul de admisie pentru că maşinile electrice nu satisfac plăcerile celor care vor să conducă maşinile, nu numai să se deplaseze cu ele.

Autor Alexandru Banu

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide