Șeful BMW cere UE să renunțe la interzicerea motoarelor termice din 2035. Invocă amenințarea producătorilor chinezi

Autor: Ionuț Vîlciu 17 oct. 2024 Știri auto
Șeful BMW cere UE să renunțe la interzicerea motoarelor termice din 2035. Invocă amenințarea producătorilor chinezi

Uniunea Europeană vrea să interzică vânzarea de mașini noi echipate cu motoare termice începând cu 2035. Totuși, mai mulți producători și-au exprimat nemulțumirea, printre care și BMW.

La începutul anului trecut, Uniunea Europeană a votat pentru interzicerea comercializării de automobile pe combustie noi în statele membre UE. Această interdicție ar urma să intre în vigoare din 2035 și nu va mai permite producătorilor să mai vândă în Uniunea Europeană mașini noi echipate cu motoare termice.

Potrivit Reuters, șeful BMW, Oliver Zipse, a cerut Uniunii Europene să renunțe la interzicerea motoarelor termice ce urmează să intre în vigoare din 2035. CEO-ul companiei germane și-a arătat îngrijorarea legată de noile măsuri ce vor fi aplicate de la jumătatea deceniului următor.

Îngrijorările nu vin doar din partea BMW

El a subliniat poziția Chinei ca furnizor major de baterii, care ar necesita o cooperare considerabilă într-un moment în care relațiile dintre guvernul chinez și statele occidentale nu sunt cele mai bune. De asemenea, a vorbit despre scăderea vânzărilor de modele electrice în toată Europa. Vânzările de vehicule electrice au scăzut anul acesta pentru mulți producători, după primul ce primul val de clienți a achiziționat modele electrice în decursul anilor trecuți.

„O modificare a țintei de a vinde doar mașini electrice pentru 2035, ca parte a unui pachet cuprinzător de reducere a CO2, ar permite producătorilor europeni să se bazeze mai puțin pe China pentru baterii”, a spus Zipse la Salonul Auto de la Paris. El a adăugat: „Pentru a menține cursul de succes, o cale strict agnostică de tehnologie în cadrul politicii este esențială.”

Producători de automobile, inclusiv BMW, Volkswagen și Renault, dar și guvernul italian, au cerut micșorarea sau amânarea țintelor de CO2, temându-se de impactul amenzilor mari cauzate de vânzările de vehicule electrice mai mici decât se preconiza inițial.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide