Secret de serviciu: Câte radare acționează în București într-o zi normală
Știm deja, activitatea Poliției Rutiere se desfășoară în principal în acțiuni mediatizate, de regulă având o frecvență săptămânală – așa-numitele „filtre”, sau acțiuni. Totuși, multă lume este interesată să știe câte radare acționează în București într-o zi normală, în afara acestor acțiuni.
Ar trebui să fie un secret de serviciu, dar acesta a fost dezvăluit chiar din interiorul Poliției Capitalei. Într-o postare a sindicatului polițiștilor Europol, administratorii paginii dezvăluie exact câte radare și câte echipaje ale Brigăzii Rutiere acționează într-o zi normală în București. Răspunsul ne lasă nedumeriți, chiar dacă postarea își propune din start să șocheze opinia publică. Într-un oraș în care sunt înmatriculate 1,4 milioane de autoturisme, la care se adaugă traficul care tranzitează Capitala, efectivele Poliției Rutiere sunt grav subdimensionate. Asta explică, întrucâtva, anarhia din trafic.
Sindicaliștii de la Europol au folosit postarea de pe Facebook pentru a răspunde acuzelor aruncate de primarul sectorului 6 Ciprian Ciucu, dar conține numeroase informații care ar putea fi clasificate ca secret de serviciu. Printre acestea, numărul de echipaje de poliție care acționează zilnici în București, dar și aparatele radar aflate pe străzile Capitalei într-o zi normală. Mai exact, este vorba de 25 de echipaje de poliție (50 de polițiști) printre care numai 3 (trei) sunt dotate cu aparate radar. În ciuda numărului derizoriu, polițiștii care operează radarele din București au și alte sarcini de serviciu, care nu au legătură cu supravegherea vitezei de circulație și uneori nici măcar cu supravegherea traficului.
Polițiștii dezvăluie câte radare acționează în București într-o zi normală
„Ne bucurăm că ne-ați dat ocazia să atragem încă o dată atenția asupra subfinanțării sistemului și lipsei de personal. Iar după ce veți citi aceste cifre, poate vă veți da seama că performanțele acestor oameni sunt remarcabile, în niciun caz „rușinoase”:
- Zilnic sunt în medie 25 de patrule de poliție rutieră, cu tot cu echipajele radar;
- Aproximativ 30 dintre cei 50 de polițiști sunt plantați în intersecțiile de pe rutele de deplasare ale președintelui, premierului, miniștrilor și altor demnitari, pentru că nu le place să stea în trafic la fel ca muritorii de rând, plătitori de taxe și impozite;
- În medie sunt 3, doar 3 echipaje radar care acționează pe raza capitalei, dar care sunt folosite și la fluidizare în orele de vârf, soluționează și accidente, asigură filtrele covid și este evident că nu pot fi în spatele fiecărui Lamborghini care vă deranjează pe dumneavoastră pentru că turează motorul;
- În București sunt peste 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate, fără să mai punem la socoteală tranzitul metropolitan. Adică aproximativ 1 patrulă la 10.000 de autoturisme;
- În București avem aproximativ 5400 de străzi, ce însumează aproximativ 1900 km, adică o medie de 25 km pentru fiecare polițist rutier .
Toate acestea, în condițiile în care la nivelul fiecărui sector și al Primăriei Generale a Municipiului București, primarii și-au creat structuri de câte 300-400 de polițiști locali. Iar dumneavoastră vă plângeți la tv că parchează microbuzele pe Bulevardul Iuliu Maniu și nu vine poliția rutieră să îi amendeze”, se arată în postarea celor de la Europol, în replică la acuzațiile primarului sectorului 6, Ciprian Ciucu.