Seat León ST Cupra, cel mai rapid break pe Nürburgring
Dacă înainte Nürburgring era relevant într-un comunicat de presă doar în cazul maşinilor supersport, în ultimii ani am ajuns să vedem o migraţie de caroserii fel-de-fel care se laudă că izbutesc un tur de circuit rapid. Cel mai recent exemplu este Seat León ST Cupra, care tocmai a fost lăudat de Top Gear că a reuşit un timp mai rapid decât Audi RS4 Avant (B7).
Faptul că un break cu tracţiune faţă, cu motor I4 de 2,0 litri, ajunge să fie mai rapid decât un break cu tracţiune integrală, propulsat de un V8 de 4,2 litri spune multe despre sprintul progresului tehnologic. Cu Jordi Gené în spatele volanului, León ST Cupra a parcurs cei 21 de kilometri de Iad Verde în 7 minute şi 58 de secunde.
Da, este un timp chiar mai bun decât al versiunii SC. Gené, care a reuşit să pună pe jar pe cei de la Renault acum un an în urmă cu SC, explică performanţa lui ST Cupra subliniind eficienţa suspensiei spate a breakului (care este mai progresivă decât în cazul lui SC) şi plusul de lungime, care îi conferă un coeficient aerodinamic mai bun.
Vă las aici linkul pentru testul nostru cu León ST Cupra pe circuitul Castelloli, eu trebuie să anunţ acum câteva persoane că au pierdut un pariu. Cine s-ar fi aşteptat ca un break să fie atât de bun, corect?