Grupul Renault-Nissan face revizii în game pe la toate brand-urile pe care le are. Dacia noastră ne intereseaza cel mai mult. Avem deja un Duster nou care arată foarte bine şi merge şi mai bine. Am trecut şi noi la următorul nivel de echipări, de calitate şi de putere.
Aşa cum sunt obişnuite alianţele de producători, fac schimburi între modele de tehnologie şi de componente. Nu se întâmplă numai la Renault, Dacia şi Nissan, ci peste tot. Cel mai bine pentru o companie în raportul costuri-venituri e să facă rotaţie de platforme. Să folosească şasiurile „la comun”. Şi nu numai. Tocmai am dat ieri un clip cu Megane RS care accelerează în 5.8 secunde la suta de km/h cu un motor de 1.8 litri şi o transmisie EDC (cu dublu ambreiaj cum e şi pe Duster).
Atunci când foloseşti aceleaşi şasiuri, articulaţiile sunt şi ele aproape aceleaşi, dimensiunile tot pe acolo, maşinile încep să fie 1:1, dar cu alt design, atât cât îţi permite să croieşti pe arhitectura de bază a maşinii.
Platforma de pe Duster va ajunge pe un model dedicat pieţei din Rusia, spune Vedomosti, o publicaţie online care are ştirea asta de la trei persoane din industrie. Va fi un crossover despre care lumea anticipează că va fi ca mărime un pic peste Kaptur (varianta rusească a lui Captur, implicit cu tracţiune integrală, diferenţial central, suspensie pentru drumuri grele şi o gardă la sol de 20.5 cm). Sunt şanse ca francezii să continue design-ul lui Kaptur mai repede decât să adopte liniile lui Duster.
Maşina va fi concepută şi produsă în Rusia, la fabrica din Moscova, pentru comerţul local. Despre dotări interioare, ruşii spun că vor fi la nivelul Daciei Duster. Încă nu există nicio poză cu maşina, nici măcar cu o umbră din ceea ce va fi noul crossover copiat după Duster, dar exclusiv pentru Rusia. Maşina este programată pentru 2019, aşa că o lansare în toamnă, la Salonul Auto Internaţional de la Paris, între 2 şi 14 octombrie. Fiind o maşină numai pentru ruşi, e posibil să o vedem lansată şi mai devreme, într-un eveniment special. Atunci vom vedea dacă Renault ne-a trădat şi afce ceva mai frumos pentru ruşi 🙂
Autor Alexandru Banu