Se schimbă polii de calitate. Nemţii sunt de negăsit în clasament
Ne doare inima când auzim încă români antiromâni. Halep şi Hagi sunt numai două exemple de oameni recenţi şi palpabili cărora le găsim bube-n cap. Pentru că sunt mai buni decât noi şi nouă nu ne place concurenţa decât dacă suntem câştigători net. Nu vrem să fim cei mai buni, dar nici nu-i lăsăm pe alţii. Nici măcar nu mai e un balcanism, ci un românism care ne ţine-n loc şi ne trage-n spate fără să ne dăm seama.
Dacia trece printr-un tratament specific românesc. Este o firmă care ar trebui să se vândă infinit mai des, însă noi nu vrem să ajutăm industria pentru că francezii iau mai mult de la Mioveni, pentru că ne facem de râs cu maşina naţională, pentru că noi nu am muncit ca să mergem cu Dacia. După noi sunt argumente infantile, ca să folosim un eufemism indulgent.
Şi atunci e cazul să ne demonstreze cele mai civilizate ţări că se poate şi cu Dacia. Nemţi, francezi, danezi, oameni al căror nivel de trai le permite să-şi ia un VW din 5 salarii puse deoparte. Un nivel financiar de care noi nu vom fi niciodată aproape.
Olandezii au ţara cu cele mai multe biciclete şi probabil că este una dintre top 1 ţări civilizate în trafic. Iată că ei au făcut o cercetare cu 10.000 de oameni şi au obţinut un răspuns pe anitplacul românilor.
Consumentenbond este o companie nonprofit care operează în interesul clientului. Testează şi face tot felul de studii pentru decizia corectă a cumpărătorilor atunci când vor ceva nou. În ultimul număr al revistei (pentru că ei încă mai au şi încă mai iau reviste) au publicat acest studiu din care Dacia a ieşit nemaipomenit de bine. Pe primele 3 locuri ale unui top despre fiabilitatea maşinilor. Acolo unde 10.000 de oameni au pus Suzuki pe primul loc – 8.7 puncte din 10, Honda pe locul 2 – 8.5 puncte, Toyota a treia – 8.4 puncte şi Dacia în top 10.
În cealaltă parte a clasamentului sunt mărcile franţuzeşti, printre care Renault şi Peugeot. Jumătate din proprietarii cu Peugeot-uri 5008 care au răspuns în sondaj au avut probleme cu bateria, distribuţia sau electromotorul. Totodată, cei cu maşini franţuzeşti au constatat o uzură prematură a componentelor, mai rapidă decât e specificată în cartea maşinii.
Cercetarea e făcută online, iar proprietarii de maşini care au deja 10 ani sau cei care au avut probleme în ultimul an, le completează într-un formular cu diverse detalii în funcţie de severitatea problemei.
Autor Alexandru Banu