Kona nu mai e mister, Kona e maşină. Cel mai mic SUV Hyundai, undeva în segmentul B, acolo unde mai sunt Juke, Toyota C-HR şi Q2 (cu indulgenţă). Evoluţia Hyundai în ultimii 20 de ani e incontestabilă şi spunem asta pentru că am crescut cu aceste maşini. Să vorbeşti de Hyundai ca de un brand lowcost, ni s-a părut mereu prea urât. Să vorbeşti despre maşinile astea coreene ca despre nişte maşini accesibile la nivel premium … parcă e prea mult, dar „mai spre” adevărat.
Trecem la vorbele despre Kona. SUV-ul mic a tot fost promovat cu frânturi de poze şi detalii. Acum e clar cine e şi ce vrea. Păi vrea să fie premiant în clasa lui mică şi să pună umărul la premiul cel mare – Top 3 producători globali până în decembrie 2021.
SUV-urile sunt cheia atât timp cât lumea e hipnotizată de această formă care dă impresia din start de mai mult loc decât un hathback sau decât un break. Kona corespunde aşteptărilor în design şi celor tehnice. Pentru SUA, Hyundai are “împachetate” motoare de 2 litri şi 1.6 litri, în 4 cilindri, turbo sau cu aspiraţie, între 150 şi 175 de cai, cu 0-100 km/h în 7.7 secunde în cele mai puternice configuraţii. Transmisiile sunt şi 4×2 faţă şi 4×4, cu 6 viteze automate. Pentru Europa vor fi şi motoare de 1 litru, în 3 pistoane şi 120 de cai plus alternativa diesel de 1.6 litri.
Înăuntru, Hyundai va fi la nivelul lui “2018”, cu toată gadgetăraia pe care o aşteaptă oamenii. Inlcusiv un head-up display care iese din bord în faţa şoferului. Pentru siguranţa celor din maşină, Hyundai o să pună pe Kona alertă la maşinile din unghiul mort, menţinerea maşinii pe banda de rulare, alertă la un eventual impact, alertă la maşinile din spate atunci când cuplezi marşarierul, comutarea automata a fazei lungi când apar maşini pe contrasens şi mai sunt de comunicat unele la lansarea oficială europeană. Hyundai a lansat deja maşina pe unele pieţe asiatice, cum ar fi Coreea de Sud. Probabil că până la sfârşitul anului vom avea şi noi în oferta locală cel mai mic SUV Hyundai.
Tot ce-i pe dedesubtul lui Kona o să ajungă şi pe Stonic, jumătatea un pic mai sexy a grupului Hyundai-Kia.